افغانستانبرگزیده های سایت

بی کفایت ها و خاینان بر سر کار نباشند بهتر است

امروز مجلس نمایندگان رنگ و بوی دیگری داشت و گفته می شود که حدود یکصد تن از افراد اداری و محافظان وکلا و نگهبانان مجلس در میان کشته و زخمی ها هستند.

جلسه علنی مجلس نمایندگان برخلاف روزهای دیگر، امروز کاملا موضع شفاف و روشنی در باره وزیر دفاع و وزیر داخله و رییس امنیت ملی داشتند و تقریبا همه وکلا بر عزل و استعفا و برکناری این سران امنیتی تاکید ورزیدند.

فوزیه کوفی، عضو مجلس نمایندگان امروز چهارشنبه ۲۲ جدی ۱۳۹۵ در صحن علنی مجلس گفت: کسانیکه دیروز شهید شدند، در تمام حوادث انتحاری کسانی بودند که بسیار با افتخار زندگی کردند و باغرور شهید شدند کسانی بودند که به خاطر به دست آوردن شش و هشت هزار افغانی از صبح تا شام با عزت نفس وظیفه اجرا کرده بودند. این ملت ملتی در خون خفته است ما چهل سال است که از خون و خاک حرف می زنیم اما متاسفانه هیچ کس نیست که این را بشنود.

وی افزود: رهبران محترم ما که در کشورهای مختلف با لباس های لوکس می روند و در هتل های لوکس می نشینند و موضع بسیار جدی می گیرند واقعا همان لاف در غریبی است. امروز باج آن را این ملت می پردازد. ما هنوز از شعار به عمل نیامده ایم. ما دشمنان خود را حساس می سازیم و آنها را در برابر خود متحد می سازیم ولی اقدامی برای جلوگیری از حملات دشمنانه و بزدلانه شان نداریم. برخی از مسوولان امنیتی ما تبدیل به موجوداتی مقدس شده اند که هیچ کس نمی تواند به آنها حرفی بزند اگر درمورد آنها حرفی زده شود به موضع گیری قومی و سیاسی متهم می شوند تا چه وقت ما باید اینها را با همین مصلحت گرایی تحمل کنیم؟

کوفی گفت: کابل شهری است که حتی مسوولان امنیتی سطح پایین خودشان اعتراف می کنند که ما وقتی می خواهیم یک موتر مشکوک را توقف می دهیم به ما تلفن می آید که این موتر را رها کنید. در همین سرک دارالامان تابحال چند حادثه اتفاق افتاده است. اگر آنها نمی توانند امنیت یک سرک را تامین کنند شرافتمندانه این است که در خانه های خود بنشینند و اجازه دهند که این ملت حداقل از زیر بار زجر و ظلم خود اینها خلاص شوند.

نماینده مجلس گفت: پیشنهاد من این است که مسوولان امنیتی برای این وضعیت تحت فشار قرار گیرند برخی از اعضای مجلس می گویند که اینها کارشان بسیار زیاد است و نباید آنها راتحت فشار قرار دهیم در حالیکه من می گویم اصلا این افراد نباشند بسیار بهتر است. مردم امنیت خود را خود بگیرند بسیار بهتر است تا این افراد خاین و بی کفایت برسرکار باشند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن