افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

تااکنون بیش از ۱۸۵ هزار تن تذکره الکترونیکی دریافت کرده اند

اداره‌ی ملی احصاییه و معلومات کشور می‌گوید که از آغاز روند توزیع شناسنامه‌ی الکترونیکی تا کنون بیش از ۱۸۵ هزار شناسنامه توزیع شده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، مسعودالله علیشنگی، رییس نشرات اداره‌ی ملی احصاییه و معلومات امروز (شنبه، ۱۵ سرطان) به روزنامه اطلاعات روز گفت که در مجموع ۱۸۵ هزار و ۳۰۱ شناسنامه‌ی الکترونیکی توزیع شده که از این میان ۹۷ هزار و ۲۶۵ مرد و ۸۸ هزار و ۱۴ زن شناسنامه‌ی الکترونیکی دریافت کرده‌اند.

آقای علیشنگی همچنان گفت بیش‌ترین افرادی که شناسنامه دریافت کرده‌اند از کابل بوده‌اند، زیرا به گفته‌ی او در دیگر ولایات تا کنون مرکز توزیع شناسنامه‌ی الکترونیکی وجود نداشته است.

رییس نشرات اداره‌ی ملی احصاییه و معلومات افزود که قرار است یک مرکز جدید توزیع شناسنامه‌ی الکترونیکی فردا (یک‌شنبه، ۱۶ سرطان) در حضور رییس عمومی این اداره در هرات افتتاح شود.

گفتنی است که روند توزیع شناسنامه‌ی الکترونیکی به تاریخ سیزدهم ثور سال گذشته (۱۳۹۷) با دریافت اولین شناسنامه از سوی رییس‌جمهور اشرف غنی رسما آغاز شد. به دنبال آن عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور تصمیم آغاز روند توزیع شناسنامه‌ی الکترونیکی از سوی حکومت را فاقد مشروعیت دانست و گفت که این روند یک روند ناکام است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن