برگزیده های سایتتیتر یکجهان

تاریخ سازی ترامپ در خاک کوریایی شمالی

دونالد ترامپ اولین رئیس جمهور ایالت متحده آمریکا است که امروز یکشنبه با حضور در منطقه غیر نظامی بین دو کوریا با کیم جونگ اون در کوریای شمالی دیدار کرده است.

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا پس از دیدار با کیم جونگ اون در منطقه غیر نظامی بین دو کوریا با پای پیاده وارد خاک کوریای شمالی شد و گفت ” امروز روز بزرگی برای دنیا است.” و ترامپ اولین رئیس جمهور آمریکا است که در زمان حکومتش به کوریای شمالی سفر می کند.

کیم جونگ سفر ترامپ را به کوریای شمالی “شجاعانه” خواند و افزود که این سفر کوتاه ترامپ به کوریای شمالی به بهبود روابط بین دو کشور کمک می کند.

کیم جونگ اون گفت: من از پیشنهاد ترامپ بخاطر دیدار در خاک کوریای شمالی “بسیار شگفت زده” شده بودم.

رهبر کوریای شمالی گفت: سفر دونالد ترامپ به کشورش و دست دادن آنها به یکدیگر نشان می دهد که “امروز روزی متفاوت از دیروز” است وی دیدارش با ترامپ را عالی خواند و افزود دیدار با ترامپ تاثیری مثبت بر اقدامات آتی دو طرف خواهد گذاشت.

دونالد ترامپ در این سفر از کیم جونگ اون رهبر کوریای شمالی دعوت کرد تا به واشنگتن سفر کند.

ترامپ همچنان افزود، از این که از مرز بین دو کوریا عبور کردم و به خاک کوریای شمالی قدم زدم احساس افتخار میکنم.

دونالد ترامپ روز شنبه قبل ورود به کوریای جنوبی از آمادگی خود برای دیدار با رهبر کوریای شمالی در منطقه غیر نظامی بین دو کوریای خبر داده بود و کیم جونگ اون هم این پیشنهاد را قبول کرده بود.

مون جائه این رئیس جمهور کوریای شمالی دونالد ترامپ را در منطقه غیر نظامی بین دو کوریا همراهی کرد.

ترامپ در منطقه غیر نظامی بین دو کوریا و پیش از اینکه رهبر کوریای شمالی را ببینید گفت که وی و کیم جونگ اون به یکدیگر احترام دارند و ممکن یکدیگر را دوست داشته باشند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن