افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

تازه ترین جزئیات از حمله‌ی دیروز در کابل/ ۷۰ تن کشته و زخمی شدند

مسئولین وزارت داخله کشور اعلام کرد که در حمله‌ی مهاجمان مسلح بر دفتر «روند سبز افغانستان» به رهبری امرالله صالح، معاون اول تکت انتخاباتی رئیس جمهور اشرف غنی در شهر کابل ۲۰ نفر کشته و ۵۰ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

نصرت رحیمی، سخن‌گوی وزارت داخله صبح امروز (دوشنبه، ۷ اسد) در صفحه‌ی رسمی فیس‌بوک خود نوشته است که در جریان این حمله در حدود ۱۵۰ نفر دیگر که در ساختمان «روند سبز افغانستان» گیر مانده بودند، از سوی نیروهای قطعات خاص پولیس نجات داده شده‌اند.

آقای رحیمی گفته است که در میان کشته‌شدگان چهار نیروی امنیتی و ۱۶ غیرنظامی و همچنان در میان زخمیان این رویداد هفت نیروی امنیتی و ۴۳ غیرنظامی شامل‌اند.

پیشتر وحیدالله مایار، سخن‌گوی وزارت صحت عامه اعلام کرده بود که در این حمله دو نفر به‌شمول یک زن کشته و ۲۵ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

گفتنی است که حوالی ساعت ۴:۴۰ دقیقه‌ی بعد از ظهر روز گذشته (یک‌شنبه، ۶ اسد) نخست یک موتر بمب‌گذاری‌شده در مقابل دفتر «روند سبز افغانستان» در مربوطات حوزه‌ی چهارم امنیتی شهر کابل منفجر شده و سپس مهاجمان مسلح وارد ساختمان این روند شدند. شمار مهاجمان نیز چهار نفر اعلام شده است.

لحظاتی پس از وقوع این رویداد، نیروهای ویژه‌ی پولیس ساحه را مسدود و عملیات برای از بین‌بردن مهاجمان را آغاز کردند.

هرچند در ابتدا از زخمی‌شدن امرالله صالح نیز گزارش شده بود، اما بعدا وزارت داخله با رد این موضوع اعلام کرد که آقای صالح از این حمله جان سالم به در برده است.

سخن‌گوی وزارت داخله در عین حال گفته است که رهبری این وزارت به ارگان‌های ذی‌ربط هدایت جدی داده که تحقیقات در مورد این حمله را آغاز کنند.

رییس‌جمهور اشرف غنی، عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور و شماری دیگر از نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری و چهره‌های سیاسی کشور حمله بر دفتر «روند سبز افغانستان» را محکوم کرده‌اند.

افزون بر این، هیأت معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما)، هند و پاکستان نیز این حمله را محکوم کرده‌اند.

یوناما گفته است که حمله بر نامزدان انتخابات ریاست‌جمهوری و معاونان‌شان حمله بر غیرنظامیان است. یوناما همچنان گفته است: «خشونت در کمپین‌های انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان جای ندارد.»

محمد فیصل، سخن‌گوی وزارت خارجه‌ی پاکستان نیز در صفحه‌ی تویتر خود ضمن محکوم کردن این حمله، نوشته است: «ما از برادران و خواهران افغان خود که تلاش می‌کنند صلح را از طریق یک روند جامع و به رهبری افغان‌ها به کشور برگردانند حمایت می‌کنیم و در کنار آنان می‌ایستم.»

فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت این رویداد را بر عهده گرفته است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن