افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

تازه ترین جزئیات از حمله انتحاری دیشب در کابل

وزارت امور داخله‌ی اعلام کرد که در انفجار شب گذشته (شنبه، ۲۶ اسد) در هوتل شهر دبی، در جاده‌ی فیض محمد کاتب واقع در حوزه ششم امنیتی پولیس کابل ۶۳ نفر کشته و ۱۸۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رشد، نصرت رحیمی، سخن‌گوی این وزارت گفته است که در جمع قربانیان این انفجار زنان و کودکان نیز شامل‌اند.

آقای رحیمی همچنان گفته است که این حمله حوالی ساعت ۱۰:۴۰ دقیقه‌ی شب گذشته توسط یک مهاجم انتحاری در داخل هوتل شهر دبی انجام شده است. به گفته‌ی او، فرد انتحاری خودش را در نزدیک جایگاه داماد منفجر کرده است.

عبدالله عبدالله، رییس اجرایی کشور وقوع این حمله را محکوم کرده و گفته است که حمله به مراسم عروسی جنایت جنگی و عمل ضدبشری است.

در اعلامیه‌ی ریاست اجراییه به نقل از آقای عبدالله آمده است: «تروریستان مزدور با چنین حمله‌ای باردیگر ثابت کردند که به هیچ دین و آئینی معتقد نیستند و وظیفه‌ای جز انسان‌کشی و وحشت‌آفرینی ندارند

فرد یا گروهی تا کنون مسئولیت این حمله‌ی انتحاری را به عهده نگرفته است.

گروه طالبان هر گونه دست داشتن در این حمله‌ی انتحاری که از غیرنظامیان قربانی گرفته، را رد کرده و گفته است: «این‌گونه قتل‌های عمدی و وحشیانه و هدف قراردادن زنان واطفال هیچ توجیه و جواز ندارد

در کمتر از دو هفته‌ی اخیر این دو مین انفجار نیرومند و در عین حال خونین است که در شهر کابل رخ داده است.

به تاریخ شانزدهم اسد حوزه‌ی ششم امنیتی شهر کابل هدف یک انفجار انتحاری قرار گرفت که در نتیجه ۱۴ نفر کشته و نزدیک به ۱۵۰ نفر دیگر زخمی شدند.

این انفجار که گروه طالبان مسئولیت آن را به عهده گرفته بود، با استفاده از یک عراده موتر بمب‌گذاری‌شده انجام شده بود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن