افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

تازه ترین جزئیات از حمله مهاجمان انتحاری بر پایگاه نظامی بگرام

تازه ترین جزئیات از حمله مهاجمان انتحاری بر پایگاه نظامی بگرام

مقامات محلی در ولایت بگرام می گوید که حوالی ساعت ۶:۰۰ صبح امروز (چهارشنبه) یک انفجار موتر بمب‌گذاری شده در مقابل پایگاه نظامی بگرام به وقوع پیوسته است.

به گزارش خبرگزاری رشد، وحیده شهکار، سخنگوی والی پروان امروز چهار شنبه ۱۱ دسمبر (۲۰ قوس) گفت که حمله کننده انتحاری، موتر پر از مواد انفجاری را در مقابل “شفاخانه کوریایی‌ها” انفجار داده و پس از آن، شماری از مهاجمان وارد این شفاخانه شده اند.

به گفته خانم شهکار این شفاخانه در داخل محوطه پایگاه نظامی بگرام موقعیت داشت و مهاجمان با ورد به ساختمان این شفاخانه به درگیری با نیروهای خارجی پرداخته اند.

خانم شهکار گفت با آن که از وقوع انفجار نزدیک به چهار ساعت می‌گذرد، اما تا اکنون درگیری میان مهاجمان و نیروهای خارجی در محل رویداد ادامه دارد.

در همین حال الوزی احمدی، فرمانده مرکز هماهنگی ولایت پروان می گوید که این انفجار در منطقه “جانقدم” ولسوالی بگرام و در یکی از دروازه‌های “فرعی میدان هوایی بگرام “به وقوع پیوسته است که تلفاتی در پی دارد.

آقای احمدی گفت که نیروهای امنیتی افغان تا اکنون ۴۷ غیرنظامی به شمول زنان و کودکان که در این انفجار زخمی شده اند، به شفاخانه انتقال داده اند.

این مقام امنیتی ولایت پروان افزود که این افراد در اثر فروریختن شیشه‌ها و سقف منازل شان زخمی شده که وضعیت صحی شان قناعت بخش است.

به گفته مقام‌های امنیتی ولایت پروان تا اکنون نیروهای خارجی مستقر در بگرام اجازه نزدیک شدن به نظامیان افغان را نداده و تلاش‌ها برای آغاز عملیات مشترک به هدف از بین بردن مهاجمان جریان دارد.

الوزی احمدی همچنان گفت که شفاخانه کوریایی‌ها در محوطه میدان هوایی بگرام از چهار سال بدین سو، عرضه خدمات نداشته و ساختمان آن به یک ویرانه بدل شده بود.

همچنین گزارش تائید ناشده میرساند که در نتیجه‌ی انفجار یک موتر بمب در نزدیک پایگاه هوایی بگرام، ۴۸ تن زخم برداشته اند.

عبدالشکور قدوسی، ولسوال بگرام به برخی از رسانه گفته است که در نتیجه‌ی این انفجار ۴۸ تن به شمول کودکان و زنان زخم برداشته اند.

تا اکنون مسوولیت این حمله را فرد و یا گروهی به عهده نگرفته است.

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن