اجتماعیاخبار کوتاهافغانستانتیتر یک

تامین امنیت و مقابله با دشمن اولویت تمامی والیان است

 

محمد اشرف غنی، رییس جمهوری کشور صبح امروز (شنبه) در مرکز توحید از طریق ویدیو کنفرانس با والیان، قوماندانان امنیه، قول اردوها، زون‌ها و نیز با روسای امنیت ملی ۳۴ ولایت در مورد وضعیت عمومی کشور صحبت کرده است.

به گزارش خبرگزاری رشد به نقل از خبرنامه ارگ ریاست جمهوری؛ آقای غنی گفته است که عملیات‌های نظامی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در مقابل دشمن به خوبی به پیش می‌ رود.
ارگ ریاست جمهوری در خبرنامهء نوشته است که رییس جمهورغنی در این گفتگو وضعیت امنیتی تمامی ولایات را بررسی کرده و نیز از مسئولان ملکی و نظامی کشور بخاطر انجام عملیات‌های موفقانه زمستانی قدردانی کرده است.
آقای غنی گفته است که: عملیات‌های نظامی نیروهای امنیتی و دفاعی کشور در مقابل دشمن به خوبی به پیش می‌ رود.
رییس جمهوری کشور همچنان وضعیت حکومتداری محلی را از والیان جویا شده و تاکید کرده که اولویت برای تمام والیان تامین امنیت و مقابله با دشمن است.
آقای غنی همچنان از انجام عملیات‌های نظامی نیروهای مسلح علیه مخالفان در ۳۱ نقطۀ مختلف کشور طی ۲۴ ساعت گذشته ستایش کرده است.
این در حالی است که از آغاز سال جدید خورشیدی تا کنون چندین عملیات نیروهای ارتش ملی و امنیتی علیه طالبان و شورشیان در کشور ادامه دارد.
روز گذشته طالبان حمله به هدف تصرف شهر قندوز راه اندازی کردند اما با واکنش نیروهای امنیتی دوباره به عقب رانده شده اند.
در همین حال طالبان در ولسوالی اشکمش ولایت تخار و در بخش های از ولایت کنر نیز بر پوسته های امنیتی حمله کردند و پس از درگیری با نیروهای امنیتی شکست خورده اند.
از سویی هم در خبرنامه آمده است که: رییس جمهورغنی به والیان کشور گفته که: علما، بزرگان و عموم مردم را در ولایات مربوط شان بخاطر محکوم کردن جنگ تحمیلی در کشور تشویق کنند، زیرا تروریستان، اطفال، زنان، علما، بزرگان و غیرنظامیان را هدف قرار می‌ دهند.
آقای غنی همچنان به تمام والیان هدایت داده که در کنار مسایل امنیتی و محاربوی، بالای امور حکومتداری خوب، برنامه‌های اقتصادی، انجام خدمات بهتر و حل مشکلات مردم تمرکز بیشتر کنند.
همچنان رییس جمهوری کشور از روز گذشته بدین سو با والیان بغلان، تخار، فاریاب، کنر، کندز، بادغیس، جوزجان و فراه از طریق تماس‌های جداگانۀ تلیفونی صحبت کرده است.
آقای غنی تاکید کرده که والیان باید در راستای مبارزه با تروریزم توجه جدی کنند و نیز در ارائه خدمات بهتر و حکومتداری خوب برای شهروندان کشور تلاش ورزند.
اکنون درگیری میان نیروهای امنیتی کشور و طالبان در بخش های از ولایت کنر، فاریاب و قندوز جریان دارد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن