افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

تاکید شورای امنیت سازمان ملل بر شفافیت کار در کمیسیون های انتخاباتی

شورای امنیت سازمان ملل متحد با آنکه از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان استقبال کرده اما در عین حال از کمیسیون‌های انتخاباتی خواسته که در شمارش آرا از دقت لازم کار گیرند.

شورای امنیت سازمان ملل متحد روی اهمیت شمارش آرا و منصفانه بودن نتایج انتخابات تاکید کرده است.

در عین حال این شورا از نامزدان انتخابات ریاست جمهوری نیز خواسته که به قانون انتخابات و مقررات کمیسیون‌های انتخابات پابند باشند و از طرح اتهامات و نتجیه‌گیری‌ها پیش از وقت خودداری کنند.

این شورا از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در افغانستان استقبال کرده و آن را «گام مهمی در راستای تحکیم دموکراسی» خوانده است اما در عین حال از کمیسیون‌های انتخاباتی خواسته که در شمارش آرا از دقت لازم کار گیرند.

در یک خبرنامه‌ی شورای امنیت سازمان ملل متحد آمده است:«اعضای شورای امنیت از تمام نهادهای انتخاباتی افغانستان، به شمول کمیسیون انتخابات و کمیسیون شکایات انتخاباتی می‌خواهد تا اطمینان حاصل کنند که آرای مردم افغانستان با دقت شمرده شده و نتایج آن، به شکل منصفانه، همه‌شمول و شفاف تعیین می‌شود.»

بر اساس آخرین آماری که کمیسیون انتخابات از میزان شرکت مردم در روز رای‌دهی ارایه داد، بیش از ۲.۵ میلیون نفر در انتخابات شرکت کرده‌اند. در روزهای اخیر برخی از نامزدان از وجود تقلب در انتخابات نز سخن گفته‌اند.

با این حال انتظار برده می‌شود که نتایج ابتدایی انتخابات مطابق به تقویم به تاریخ ۲۷ میزان از سوی کمیسیون انتخابات اعلام شود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن