افغانستانبرگزیده های سایت

تجاوز جنسی یک مقام بلند رتبه حکومتی بالای گردشگر خارجی

اداره مستقل ارگان‌های‌ محلی افغانستان امروز سه شنبه ۲۵ سرطان اعلام کرد که وظیفه عبدالمعروف خیرخواه، ولسوال ولسوالی واخان ولایت بدخشا را پس از اتهام‌های آزار و اذیت جنسی یک گردشگر خارجی، به حالت تعلیق درآورده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، سید شاه سقیم، سخنگوی این اداره ارگانهای محلی می گوید که بر اساس گزارش‌های رسیده به اداره مستقل ارگان‌های محلی، این اداره به اداره ولایتی بدخشان هدایت داده که هرچه عاجل یک هیأت حقیقت‌یاب برای بررسی این قضیه به ولسوالی واخان فرستاده شود.

سقیم افزود، تا وقت تکمیل شدن و نهایی شدن این قضیه، وظیفه عبدالمعروف خیرخواه، ولسوال واخان به حالت تعلیق درآمده و او تا تکمیل شدن این قضیه، نمی‌تواند به وظیفه‌اش ادامه دهد.

این اقدام اداره ارگان‌های محلی در حالی صورت می‌گیرد که یک گردشگر خارجی، که بر اساس گزارش‌ها شهروند استرالیا است، در شکایت‌نامه‌ای ادعا کرده که حدود دو ماه قبل از سوی ولسوال واخان بدخشان مورد آزار جنسی قرار گرفته است.

ولسوالی واخان بدخشان، یکی از مناطق زیبا برای بازدید گردشگران خارجی در افغانستان شناخته می‌شود که سالانه شماری از گردشگران خارجی به این منطقه می‌‌روند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن