افغانستانبرگزیده های سایتمصاحبه

تحصن دانشجویان دانشگاه بامیان وارد دومین روز شد

دانشجویان دانشکده کمپیوترساینس دانشگاه بامیان ازدیروز به این سو به دلیل تبدیل شدن نام دیپارتمنت کمپیوترساینس به “آموزش کمپیوتر” از سوی وزارت تحصیلات عالی افغانستان در مقابل دروازه ریاست این دانشگاه دست به تحصن زند.

این محصلین می گویند: ما از امتحان کانکور بنام کمپیوترساینس آمدیم و حالا هم می خواهیم سند تحصیلی ما بنام کپیوترساینس باشد نه چیز دیگری.

حسین موحدی محصل سال چهارم دانشکده کمپیوتر ساینس دانشگاه بامیان به خبرگزاری رشد می گوید  وزارت تحصیلات عالی در حق ما ظلم کرده است.

وی افزود: چهارسال برای ما نصاب کمپیوتر ساینس در این دانشکده تدریس شده و حالا می خواهیم سند تحصیلی خویش را نیز به نام دانشکده کمپیوتر ساینس باشد.

حسین موحودی گفت: اگرسند ما بنام “آموزش کمپیوتر” داده شوند با اصل تحصیلات ما که همان” کمپیوترساینس” اند کامیلا در تضاد است.

وی می گوید: با تبدیل شدن نام “کمپیوترساینس” به نام “آموزش کمپیوتر” نصاب هم تغیر می کند و از سوی هم این دیپارتمنت تحت دانشکده تعلیم و تربیه قرار دارد که این مشکل دیگری است.

موحدی گفت: ما می خواهیم که دیپارتمنت کمپیوتر ساینس از بدنه دانشکده تعلیم و تربیه جدا شده و در بدنه دانشکده علوم طبیعی قرار گیرد.

این دانشجویان می گویند: تا زمانی که خواست ما برآورده نشود به تحصن خود ادامه می دهیم.

خواست این دانشجویان را با معصومه خاوری رئیس دانشگاه بامیان در میان گذاشتم، وی گفت: خواست این دانشجویان برحق است. درحقیقت کمپیوترساینس رشته انجینری است و باید ازتعلیم و تربیه جدا باشند.

خانم خاوری گفت: مسوولین قبلی دانشگاه بامیان به وزارت تحصیلات عالی چنین  پیشنهاد را کرده بودند که دیپارتمنت کمپیوتر ساینس در بدنه دانشکده تعلیم و تربیه باشند این مشکل را آنها خلق کرده است.

رئیس دانشگاه بامیان افزود: “ما این مشکل به وزرات تحصیلات عالی پیشنهاد دادیم که دیپارتمنت کمپیوتر ساینس را از بدنه تعلیم و تربیه جدا کرده به بدنه دانشکده علوم طبیعی قرار دهد”.

خاوری افزود: “مسوولین وزارت تحصیلات عالی درحال حاضر از این خواست ما معذرت خواسته است”.

رئیس دانشگاه بامیان در قسمت مشکل تبدیل شدن نام کمپیوتر ساینس بنام آموزش کمپیوتر هم گفت: این را مسوولین وزارت تحصیلات عالی افغانستان انجام داده و بالای تمام دانشگاه های کشور تطبیق شده است و این خواست برآورده نخواهد شد.

محمد رقیب فیاض – بامیان

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن