افغانستانبرگزیده های سایت

ترامپ، با جنگ فراموش‌شده‌ی افغانستان، چه‌خواهد کرد؟

روزنامه اوماها چاپ ایالت نبراسکای امریکا نیز در شمارۀ اخیرش مطلبی را در مورد افغانستان به نشر رسانیده تحت عنوان جنگ فراموش شده، نوبت ترامپ است که با جنگ افغانستان معامله کند.

به نوشته مقاله، افغانستان تا حدی از نظر امریکایی ها افتاده‌ است که شماری حتی شاید فراموش کرده‌اند که جنگ افغانستان یک جنگ فراموش شده عنوان شده‌است.

این جنگ همچنان طولانی ترین جنگ امریکا بوده‌است.

حال که این جنگ وارد شانزدهمین سالش می‌شود نشانه از ختم دیده نمی‌شود و بعد از دورۀ کاری دو رئیس جمهور این جنگ بزودی مسئولیت دونالد ترمپ خواهد بود.

به نوشته روزنامه اوماها در جریان کمپاین های انتخابات ریاست جمهوری امریکا نه دونالد ترمپ و نه هم رقیب دموکرات اش هیلری کلنتن ستراتیژی جدید را در مورد ختم بن بست در جبهه جنگ افغانستان ارائه کردند، آنها حتی از این کشور نام نگرفتند.

ولی با آنهم به نوشته روزنامه، جنگی که در پاسخ به حملات تروریستی یازدهم سپتمبر آغاز شده بود، امروز حدود ده هزار سرباز امریکایی را در افغانستان نگهداشته است تا اردو و پولیس افغان را آموزش و مشوره دهند، به امید اینکه افغان‌ها خود قادر به مقابله با طالبان گردند یا از آن هم بهتر، مذاکرات صلح به این شورش‌ها نقطه پایان بگذارد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن