تیتر یکجهان

ترامپ طرفداران خود را به شورش علیه دولت بایدن دعوت کرده است

به گزارش خبرگزاری رشد، روزنامه تایمز انگلیس گزارش کرد، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پيشين امریکا در اولین سالگرد حمله طرفداران خود به کانگرس در تاریخ ۶ جنوری(۱۶ جدی)، طرفداران خود را دعوت کرد تا علیه دولت «جو بایدن» رئیس‌جمهور مریکا به دلیل صدور حکم واکسیناسیون کرونا «شورش» کنند.

دونالد ترامپ روز گذشته در بیانیه‌ای از بایدن به دلیل صدور حکم اجباری واکسیناسیون برای دانش‌آموزان و وادار کردن به تعطیلی مکاتب در پی افزایش موارد ابتلا به کرونا بشدت انتقاد کرد».

رئیس‌جمهور پيشين امریکا در این خصوص گفت: «هم‌اکنون بار دیگر حرف‌هایی از سوی دولت بایدن درباره تعطیلی مکاتب و حتی حکم واکسیناسیون برای دانش‌آموزان مطرح می‌شود».

ترامپ در حالی چنین اظهارات تحریک‌آمیزی را علیه بایدن مطرح کرده است که رئیس‌جمهور فعلی امریکا هیچ اقدامی در خصوص واکسیناسیون اجباری و تعطیلی مکاتب در ایالات متحده امریکا اتخاذ نکرده است.

رئیس‌جمهور پيشين امریکا که با سخنان جنجالی خود بار‌ها طرفدارانش را به شورش تحریک کرده است، گفت: «این (اقدام بایدن) بی‌حرمتی است و ملت “امریکا را بار دیگر بزرگ می‌کنیم” (طرفداران ترامپ) باید به پاخیزند و قیام کنند و با این گستاخی فاحش دولت فدرال مخالفت کنند».

اظهارات ترامپ در میان گزارش‌های جدید رسانه‌های امریکایی مطرح شده که گفته بودند منطقه جامعه مکاتب دولتی دیترویت احتمالاً قبل از شروع ترم جدید، شرط واکسیناسیون را برای پذیرش دانش‌آموزان اعمال کند.

مرکز کنترول و پیشگیری از بیماری در امریکا پیشنهاد داده است که تمامی امریکایی‌های پنج سال به بالا موظف به دریافت واکسین کرونا به منظور جلوگیری از ابتلا به کووید-۱۹ و بستری شدن می‌باشند.

ترامپ همچنین در سخنرانی خود دولتش را با دولت بایدن مقایسه کرد و دموکرات‌ها را به باد انتقاد گرفت و گفت: «دولت ما کاری را انجام داد که آن‌ها می‌گفتند نمی‌تواند انجام شود و آن تولید واکسبن در یک زمان بی‌سابقه بود، اما هیچ‌گاه حکم اجباری صادر نکردیم و هرگز این کار را نمی‌کنم! افراد باید بتوانند انتخاب کنند که چطور می‌خواهند صحت خود را مدیریت کنند».

ترامپ ادامه داد که دولت فدرال «عقب‌نشینی کنند و به افراد آزادی تصمیم‌گیری درباره این که می‌خواهند واکسینه شوند یا خیر را بدهند».

اظهارات جنجالی ترامپ درست یک روز قبل از سالگرد حمله طرفداران ترامپ به کانگرس که به مرگ دست‌کم پنج نفر از جمله یک افسر پولیس منجر شد، مطرح شده است.

در جریان شورش سال گذشته حامیان ترامپ به کانگرس، چهار نفر در روز شورش جان باختند و یک افسر پولیس کانگرس نیز یک روز پس از دفاع از کانگرس جان باخت.

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که در جریان یورش چند ساعته حامیان ترامپ، ده‌ها پولیس مجروح شدند و چهار افسر از آن زمان تا اکنون خودکشی کرده‌اند.

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن