برگزیده های سایتتیتر یکجهان

ترامپ عراق را تهدید به تحریم کرد/ ما عراق را ترک نمی کنیم، مگر اینکه…

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا در واکنش به رای پارلمان عراق به خروج نیروهای آمریکایی از آن کشور، تهدید کرده‌ است که این اقدام تحریم‌های شدید و گسترده‌ای علیه عراق را در پی خواهد داشت.

پارلمان عراق روز گذشته، یکشنبه، ۱۵ جدی، در یک نشست اضطراری با تصویب قطعنامه‌ای از دولت این کشور خواسته است تا به حضور نیروهای آمریکایی در عراق پایان دهد.

به گزارش رویترز دونالد ترامپ در واکنش به این موضوع گفته است که بغداد باید هزینه پایگاه هوایی آن کشور را بدهد و همچنین ممکن است تحریم‌های شدیدی علیه عراق وضع کند.

آقای ترامپ گفته است: “ما یک پایگاه هوایی فوق‌العاده گران در آنجا داریم. ساخت آن مدت‌ها پیش از دوره (ریاست جمهوری) من میلیاردها دلار هزینه برداشته است. ما (عراق را) ترک نمی‌کنیم مگر اینکه آن‌ها این پول را به ما برگردانند.”

او می‌گوید اگر عراق از نیروهای آمریکایی بخواهد از آن کشور خارج شوند، و این کار را به‌شکلی دوستانه انجام ندهد، “تحریم‌هایی اعمال خواهیم کرد که هرگز شبیه آن را قبلا ندیده‌ اند. طوری‌که تحریم‌های ایران در مقابلش کم‌اهمیت جلوه کند.”

تنش میان دو کشور زمانی ایجاد شده است که نیروهای آمریکایی به دستور رییس جمهوری آن کشور، روز جمعه قاسم سلیمانی و همراهانش را در نزدیکی فرودگاه بغداد، در یک حمله هوایی کشتند.

در همین حال اسماعیل قاآنی جانشین آقای سلیمانی به عنوان فرمانده نیروی قدس ایران گماشته شده است. وی هشدار داده است که از آمریکا به خاطر مرگ قاسم سلیمانی انتقام سخت خواهد گرفت.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن