برگزیده های سایتتیتر یکجهان

ترامپ کوریای شمالی را هشدار داد

دونالد ترامپ، رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا در نخستین واکنش به آزمایش جدید راکتی کوریای شمالی گفته است که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی هوشیارتر از آن است که روابط ویژۀ خود را با امریکا از دست بدهد.

آقای ترامپ در یک پیام تویتری نوشت: “کیم جونگ اون خیلی باهوش است و اگر خصمانه رفتار کند، خیلی چیزها، در واقع همه چیزش را، از دست می‌دهد. او در سنگاپور با من یک توافق قوی برای خلع سلاح هسته‌ای امضا کرد. او نمی‌خواهد روابط ویژه خود با رییس‌جمهور ایالات متحده را از دست بدهد، یا تاثیری بر انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده در ماه نوامبر بگذارد.

کوریای شمالی زیر رهبری کیم جونگ اون، پتانسیل اقتصادی عظیمی دارد؛ اما باید همان طور که قول داده خلع سلاح هسته‌ای شود. ناتو، چین، روسیه، جاپان و همه جهان در این موضوع اتفاق نظر دارند”.

ساعاتی پیش از تویت آقای ترامپ، کوریای شمالی مدعی شد که “آزمایش بسیار مهمی” را در تاسیسات “سوهه” انجام داده است.

پیشتر از آن، شبکه خبری سی‌ان‌ان بر بنیاد تصاویر ماهواره‌ای که به‌دست این شبکه رسیده گزارش داده بود که پیونگ یانگ در حال از سرگیری آزمایش‌ موتور راکت برای پرتاب ماهواره از تاسیسات سوهه است.

کوریای شمالی ماه گذشته مذاکرات هسته‌ای در سطح کاری با ایالات متحده را ترک و تهدید کرد که پرتاب میزایل های دوربرد را از سر خواهد گرفت. پیونگ یانگ واشنگتن را برای توقف مذاکرات مقصر می‌داند.

کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی و دونالد ترامپ از تابستان سال ۲۰۱۸ تا حال سه بار ملاقات کرده اند، اما موفق نشده اند در خلع سلاح هسته‌ای پیونگ یانگ به پیشرفتی دست یابند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن