برگزیده های سایتمصاحبه

ترحم برطالب، ستم کاری بر انسانیت

آژانس خبری رویترز به نقل از آژانس خبری تاس، از قول ضمیر کابلوف نماینده خاص روسیه برای افغانستان گزارشی به نشر رسانیده که گویا روسیه آماده است در کاهش احتمالی تحریم های شورای امنیت ملل متحد بر طالبان، از خود انعطاف پذیری نشان دهد.

ضمیر کابلوف نماینده خاص مسکو برای کابل گفته است که روسیه از کاهش احتمالی تحریم های وارده بر طالبان حمایت خواهد کرد، اما مشروط به این که این مسئله مغایر منافع ملی افغانستان نباشد.

در همین حال آگاهان سیاسی می گویند که کاهش احتمالی تحریم های شورای امنیت ملل متحد بر طالبان، به معنی کمک کردن با دشمنان صلح و امنیت جهانی است.

محمد

این عضو مجلس نمایندگان، طالبان و داعش را از یک قماش پنداشته و تاکید کرد: “هر کشوری که به خاطر دست یافتن به منافع خود به تقویت و کاهش تحریم های جهانی بر هراس افگنانی که علیه افغانستان می جنگند، دست بزند؛ بزرگترین اشتباه تاریخی را مرتکب خواهد شد. رحم کردن به گروه های تروریستی، به معنی دشمنی با بشریت و صلح جهانی است”.

همچنین آقای عبده خاطر نشان ساخت که کشورهای منطقه و جهان مکلف به تامین امنیت افغانستان اند؛ زیرا امنیت ما با امنیت جهان گره خورده است.

این در حالی است که ضمیر کابلوف چند روز قبل به خبرگزاری انترفاکس گفته بود که روسیه برای مبارزه با گروه داعش به عنوان دشمن مشترک، با طالبان در افغانستان تماس برقرار کرده ‌است.

وی گفته بود که روسیه در این مورد با طالبان منافع مشترک دارد و مشغول تبادله معلومات با این گروه است.

گفتنی است که روزنامه سندی تایمز چاپ بریتانیا نیز به روز یکشنبه در گزارشی از قول یک مقام ارشد طالبان نگاشته بود که ملا اختر محمد منصور رهبر طالبان در ماه سپتمبر با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در یک قرارگاه نظامی در تاجیکستان دیدار کرده است.

اما با وصف اینکه کاخ کرملین و گروه طالبان خبر دیدار پوتین با رهبر طالبان را رد کرده اند، اما الکساندر مانتیتکسی سفیر روسیه در کابل روز یکشنبه در دیدار با معین سیاسی وزارت امور خارجه تایید کرد که مسکو مایل به همکاری با طالبان در مبارزه علیه داعش است.

مانتیتکسی گفت، روسیه به هدف یافتن یک راه حل سیاسی برای جنگ افغانستان با طالبان تماس گرفته است.

 

 

 

 

 

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن