برگزیده های سایتجهان

تروریزم را نابود می کنم

دونالد ترامپ، ۴۵مین رییس جمهور ایالات متحدۀ امریکا سرانجام شب گذشته سوگند وفاداری یاد کرد و رسما به عنوان رییس جمهور آن کشور به کارش آغاز نموده به زمام‌داری هشت سالۀ اوباما پایان داد.

ترامپ در سخنرانی که در مراسم ادای سوگندش داشت، روز برگزاری این مراسم را باارزش و ویژه خواند و تاکید کرد که قدرت از یک اداره به ادارۀ جدید نه، بل قدرت از واشنگتن دی سی به مردم امریکا انتقال کرده‌است.

رییس جمهور جدید امریکا به توسعۀ اقتصاد، افزایش فرصت‌های کاری و نابودکردن تروریزم و افراط‌گری اسلامی تاکید کرده گفت که جهان را در برابر تروریزم رادیکال اسلامی متحد خواهد کرد.

ترامپ به گسترش بیش‌تر روابطش با متحدان ایالات متحدۀ تاکید کرد و هم‌چنان اضافه کرد که به دنبال پیداکردن متحدان جدید نیز خواهد بود.

آقای ترامپ گفت سیاسیون که از این طریق به سرمایه نیز رسیدند و برخی‌ها را فراموش کردند اما دیگر هیچ شهروند امریکا فراموش نخواهد شد و هم‌چنان یادآور گردید که پیروزی سیاست‌مداران پیروزی مردم نبود.

دونالد ترامپ از این‌که بسیاری از مادران و کودکان در فقر زنده‌گی می‌کنند و فابریکه‌ها متوقف شده‌اند اظهار نگرانی کرد و گفت که شبکه‌های جنایت‌کار زنده‌گی مردم را سرقت کرده‌اند.

۴۵مین رییس جمهور امریکا یادآور گردید که دوست ندارد بالای دیگر کشورها شیوۀ زنده‌گی را تحمیل کند اما می‌خواهد امریکا آن‌قدر بالنده شود که دیگران پیروش شوند.

دونالد ترامپ در تاریخ هشتم نوامبر سال گذشتۀ میلادی توانست بر هیلاری کلنتون، رقیبش از حزب دموکرات‌ها پیشی گیرد و اکنون به عنوان رییس جمهور آن کشور سوگند یاد کند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن