افغانستانبرگزیده های سایت

تروریستان طالب شرکت مخابراتی سلام را تهدید کرد

گروه طالبان با نشر اعلامیه‌ای تمامی مراکز و پایه‌های مربوط به «شبکه‌ی مخابراتی سلام» در سراسر کشور را تهدید به انجام حملات نظامی کرده است.

به گزارش خبرگزاری رشد، در اعلامیه‌ای که امروز (دوشنبه، ۴ سنبله) از سوی «کمیسیون تنظیم و کنترل شرکت‌ها و مؤسسه‌ها»ی این گروه به نشر رسیده، آمده است که با کارمندان این شبکه‌ی مخابراتی نیز مانند «ارگان‌های استخباراتی» برخورد می‌شود.

در اعلامیه تصریح شده است: «تمامی فایبری که برای انترنت از زمین کشیده شده، قطع می‌شود و همراه پرسونل، وسائل و و سائط آنان نیز همانند ارگان‌های استخباراتی برخورد می‌شود.»

همچنان این گروه تأکید کرده است که با مشترکین این شرکت مخابراتی نیز «برخورد قانونی» صورت می‌گیرد.

در اعلامیه‌ی این گروه گفته شده است که این تصمیم در پی «سرپیچی‌های» مکرر این شبکه‌ی مخابراتی از اخطاریه‌ها‌ی این گروه و فعالیت جاسوسی برای «اداره‌ی کابل» و امریکایی‌ها گرفته شده است.

به نقل از اعلامیه، شبکه‌ی مخابراتی سلام جزئیات تماس‌های این گروه را با نهادهای کشفی و امنیتی و دولت امریکا شریک می‌کند.

در همین حال وزارت داخله می‌گوید که این تهدید طالبان به معنای دشمنی با مردم افغانستان است. نصرت رحیمی، سخن‌گوی این وزارت به روزنامه اطلاعات روز گفت که نیروهای امنیتی برای حفاظت تمامی شبکه‌های مخابراتی به‌شمول «شبکه‌ی مخابراتی سلام» تلاش می‌کنند.

این در حالی است که پیش از این نیز فعالیت چهار شبکه‌ی مخابراتی خصوصی (روشن، ام‌تی‌ان، اتصالات و افغان‌بیسیم) در بلخ در پی تهدید طالبان متوقف شده بود. اما فعالیت شبکه‌ی مخابراتی دولتی سلام در این ولایت ادامه داشت.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن