افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

تروریستان طالب ولسوالی کوهستان بدخشان را سقوط داد

مسئولان محلی در بدخشان می‌گویند، ولسوالی کوهستان این ولایت که از دو روز به این‌سو در محاصره طالبان بود، به تصرف این گروه درآمد.

عبدالرحمان طلعت، عضو شورای ولایتی این ولایت به رسانه ها گفته است که  نیروهای امنیتی شام روز گذشته بدون درگیری از این ولسوالی عقب‌نشینی کردند و مرکز ولسوالی و فرماندهی پولیس کوهستان به تصرف طالبان درآمد.

به گفتۀ او، نیروهای امنیتی در دو کلیومتری مرکز ولسوالی رفته‌اند و طالبان با ورود به ساختمان ولسوالی و فرماندهی پولیس در و پنجرۀ این ساختمان‌ها را شکستند.

این عضو شورای ولایتی می‌افزاید که در حکومت مرکزی و حکومت محلی بدخشان کوچک‌ترین اراده‌یی برای سرکوب طالبان وجود ندارد.

اما سید جهان‌گیر کرامت، ‌آمر امنیت فرماندهی پولیس بدخشان می‌گوید،‌ مرکز ولسوالی تا هنوز به‌دست طالبان سقوط نکرده و نیروهای امنیتی هنوز در محاصرۀ طالبان قرار دارند.

محمدنعیم مجیدی، فرمانده لوای دوم فرقۀ بیست اردوی ملی در بدخشان می‌گوید، نیروهای کماندو نیمه‌های شب گذشته توسط چرخ‌بال‌های ارتش به نقاط استراتیژیک کوهستان در نزدیکی‌های ولسوالی مستقر ‌شده‌اند و قرار است عملیات پس‌گیری این ولسوالی به‌زودی آغاز شود.

از یک هفته به این‌سو عملیات طالبان در بدخشان شدت گرفته و هم‌اکنون درگیری‌های شدید این گروه در ولسوالی‌های تیشکان، شهدا و کوهستان با نیروهای امنیتی ادامه دارد.

اعضای شورای ولایتی بدخشان می‌گویند، اگر حکومت برای مهار عملیات طالبان تدبیری نسنجد خطر سقوط دیگر ولسوالی‌های این ولایت نیز وجود دارد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن