اخبار کوتاهافغانستان

تروریسم از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می کند

 

 

 

نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان گفته‌است شماری از عناصر از خاک افغانستان علیه پاکستان استفاده می‌کنند.

شریف روز گذشته به خبرنگاران گفته‌است افغانستان و پاکستان به توافق رسیدند که اجازه ندهند از خاک‌شان علیه یک‌دیگر استفاده شود.

او افزوده‌است که اکنون شماری از عناصر خاص از خاک افغانستان استفاده و بالای پاکستان حمله می‌کنند.

شریف گفته‌است افغانستان و پاکستان شرایط توافق را دنبال می‌کنند اما عناصر خاصی در افغانستان وجود دارد که بالای پاکستان حمله می‌کنند و این حمله‌ها باید متوقف شوند.

به گفتۀ نخست‌وزیر پاکستان ثبات منطقه بسته‌گی به ثبات سیاسی افغانستان و پاکستان دارد و پاکستان با قوت روند صلح افغانستان را به رهبری افغانان حمایت می‌کند.

این گفته‌های نواز شریف پس از آن صورت می‌گیرد که روز چهارشنبۀ هفتۀ گذشته شماری از مهاجمان مسلح یک دانش‌گاه را در شهر پشاور هدف قرار دادند و پاکستان ادعا کرد که این حمله از خاک افغانستان طرح و مدیریت شده‌است.

عاصم بجوا، سخن‌گوی پاکستان گفت به مدارکی دست یافته‌اند که نشان می‌دهد مهاجمان تا زمان پایان درگیری با یک شمارۀ تلفن در خاک افغانستان به تماس بوده‌اند.

اما حکومت افغانستان این اظهارات پاکستان را رد کرد و گفته‌های عاصم بجوا را در این مورد بی‌اساس خوانده گفت که افغانستان میان تروریست خوب و بد تفاوت قایل نمی‌شود.

از جانبی به تازه‌گی افراسیاب ختک، یک‌تن از سیاسیون و عضو پیشین سنای پاکستان گفته که اسلام‌آباد صادقانه در مبارزه با هراس‌افگنی عمل نمی‌کند و طالبان افغان و شماری از گروه‌های دیگر هنوز زیر سایۀ حکومت پاکستان فعالیت می‌کنند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن