برگزیده های سایتجهان

اتریش حداکثر تا روزی ۸۰ پناهجو را  می پذیرد

وزارت داخله اتریش در راستای سیاست‌های سختگیرانه خود در قبال پناهندگان اعلام کرد که حداکثر روزی ۸۰ پناهجو را خواهد پذیرفت.

به گزارش خبرگزاری رشد، به نقل از هفته نامه “اشپیگل”، اتریش سقف پذیرش پناهندگان خود در هر روز را به هشتاد نفر کاهش می دهد. به این ترتیب پناهندگان همواره شانس کم تری برای پذیرش در اتریش دارند.

به نوشته هفته نامه “اشپیگل”، اتریش به این ترتیب رویکرد خود در بحران پناهندگان را سختگیرانه تر می کند.

وزارت داخله اتریش امروز اعلام کرده است که حداکثر ۸۰ پناهنده را در هر روز می پذیرد و این اعمال محدودیت پذیرش پناهندگان از روز جمعه انجام می شود.

اتریش به عنوان یکی از کشورهایی که شدیدا تحت فشار بحران پناهندگان قرار دارد برای سال ۲۰۱۶ یک سقف پذیرش پناهندگان تا ۳۷٫۵۰۰ نفر را تصمیم گیری کرده است. در سال گذشته حدود ۹۰ هزار نفر در این کشور درخواست پناهندگی کرده اند.

روز گذشته نیز وین اعلام کرد که کنترل های مرزی خود در ۱۲ گذرگاه مرزی با مجارستان، اسلوونی و ایتالیا را شدیدا تشدید می کند و اقدامات لازم در این راستا از جمله کشیدن حصار را در پیش می گیرد.

ورنر فایمن”، صدر اعظم اتریش اعلام کرده است که آلمان نیز به زودی نمونه ما را در این زمینه دنبال می کند.

وی تاکید کرد که به زودی آلمان نیز سیاست سختگیرانه اتریش در قبال پناهندگان را دنبال خواهد کرد.

“فایمن” که در گفتگو با روزنامه اتریشی “کوریر” سخن می گفت تصریح کرد که دولت ها باید با نگاه به واقعیت ها تصمیم گیری کنند. ما گام هایی را برداشته ایم که آلمان نیز به زودی بر خواهد داشت. ما به زودی در این راستا دوباره با آلمان متحد خواهیم شد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن