برگزیده های سایت

تصرف چند روستای ولسوالی شهدا بدخشان از سوی طالبان

گزارش‌ها از ولایت بدخشان از گسترش فعالیت گروه طالبان در چند ولسوالی دیگر این ولایت و هم‌چنان آماده‌گی‌های این گروه برای حمله بالای ولسوالی بهارک خبر می‌دهند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ منابع در ولسوالی شهدا می‌گویند طالبان از ولسوالی وردوج به این ولسوالی نفوذ کرده‌اند و چند روستای این ولسوالی را بدون هیچ درگیری به تصرف‌شان در آورده‌اند.

این منابع با خودداری از افشای نام‌شان می‌گویند از چند شب به این‌طرف طالبان در روستاهای پجوج، مغایب، میان‌ده و چند روستای دیگر در ماه رمضان مردم را مجبور می‌کنند تا برای‌شان نان سحری آماده نمایند.

پیش از این طالبان در ولسوالی شهدا آغاز به فعالیت کرده بودند اما توسط مردم محل و نیروهای امنیتی دوباره رانده شدند.

این در حالی‌ست که ولسوالی وردوج از چندماه به این‌طرف به گونۀ کامل در تصرف طالبان است و پیش از این نیز بالای بهارک در هم‌سایه‌گی این ولایت حمله کرده و حتا سال گذشته ولسوالی بهارک را تصرف کردند که دوباره به دست نیروهای امنیتی افتید.

با این حال باشنده‌گان ولسوالی بهارک می‌گویند طالبان که در ولسوالی شهدا نیز برخی از روستاها را تصرف کرده‌اند، می‌خواهند از ولسوالی‌های جرم، وردوج و شهدا یک‌بار دیگر بالای بهارک حمله نمایند.

هم‌چنان باشنده‌گان شهدا می‌گویند به دلیلی که طالبان ولسوالی وردوج را در اختیار دارند مسیر وردوج به چهار ولسوالی زیباک، اشکاشم، واخان و شغنان بند است و مردم از راه شهدا و کوتل یاغرده به این ولسوالی‌ها سفر می‌کنند که اگر شهدا به گونۀ کامل به دست طالبان بی‌افتد چندین ولسوالی دیگر نیز سقوط می‌کند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن