اخبار کوتاهجهان

تصمیم ترامپ علیه مسلمانان سرآغاز یک برنامه بزرگ است

 

سازمان عفو بین الملل هشدار داد که تصمیم اخیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا برای ممنوعیت ورود مسلمانان به این کشور می تواند تازه اول کار باشد.

به گزارش رشد، روزنامه ایندیپندنت در گزارش خود با عنوان “سازمان عفو بین الملل هشدار داد: تصمیم ترامپ برای ممنوعیت ورود مسلمانان می تواند صرفا یک سرآغاز باشد”، نوشت: سازمان عفو بین الملل اخیرا هشدار داد که تصمیم ترامپ علیه مسلمانان می تواند صرفا سرآغازی مقدماتی برای یک برنامه بزرگتر و گسترده تر علیه مسلمانان در سراسر جهان باشد.

این روزنامه افزود: سازمان عفو بین الملل ابراز نگرانی کرد که تصمیم اجرایی ترامپ به یک قانون دائمی تبدیل شده و شامل حال شهروندان کشورهای اسلامی بیشتری شود.

روزنامه ایندیپندنت به نقل از کیت الین مدیر مرکز سازمان عفو بین الملل در انگلیس نوشت: جلوگیری از ورود مسلمانان شوک برانگیز و هولناک است و با وجود اینکه ترامپ تاکید می کند که تصمیمی موقت است اما نگرانیم که این تصمیم به یک قانون دائمی منجر شده و کشورهای دیگری را نیز در بر بگیرد.

وی افزود: جهان از بدترین فاجعه پناهجویان از آغاز جنگ جهانی دوم رنج می برد؛ درحالی که آمریکا درهای خود را به روی آنها می بندند.

کیت الین تصریح کرد: غرب باید از ارزش ها و معیارهای خود دفاع و از همه توان برای تغییر این سیاست ها استفاده کند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن