اخبار کوتاهجهان

تصمیم ندارم مخالف و منتقد دایمی ترامپ باشم

 

باراک اوباما،‌ رییس جمهور امریکا می گوید تصمیم ندارد که مخالف و منتقد دایمی جانشین خود باشد اما هر جا لازم و مفید بداند سخن خواهد گفت.

به گزارش رشد، آقای اوباما گفته که می خواهد همچون سنت دیگر رییس‌جمهوران آمریکا، با احترام به جانشین خود اجازه دهد که دولت جدید را تاسیس و هدایت کند اما این حق را هم برای خودش محفوظ می‌داند که در صورت مشاهده عدول از ارزش‌ها و اصول امریکا سکوت نکند.
رییس جمهوری امریکا که روز یکشنبه در اجلاس همکاری‌های اقتصادی آسیا-اقیانوسیه در پرو حاضر شده بود گفت: “به عنوان یک شهروند امریکا که کشورش برایش مهم است، اگر مشکلاتی پیش آید که به ارزش‌ها و آرمان‌های (کشور) مرتبط باشد و احساس کنم کنش من مفید خواهد بود، در زمان خودش اقدام خواهم کرد.”
او همچنین ضمن احتیاط در پاسخ دادن به سوالات مکرر خبرنگاران که بر دولت جدید و دونالد ترامپ متمرکز بود گفت به نظرش رییس ‌جمهوری منتخب هنگامی که در عمل با واقعیت‌ها روبرو شود ممکن است در سیاست‌هایش تغییراتی دهد.
آقای اوباما که در یکی از آخرین سخنرانی‌های خود پیش از ترک کاخ‌سفید سخن می‌گفت در مورد برنامه اش برای زمان باقی مانده از دوره دوم ریاست جمهوری‌اش گفت: ” می خواهم در این دو ماه باقی مانده، ماموریت خودم را به پایان ببرم. بعد میشل و دخترانم را به تعطیلات ببرم تا کمی استراحت کنیم و پس از آن هم بنا دارم کمی بنویسم و کمی هم فکر کنم.”
رییس‌جمهور امریکا که در جریان کارزار انتخاباتی گذشته از منتقدان جدی دونالد ترامپ، رییس جمهوری منتخب امریکا بود گفته تصمیم ندارد منقد و مخالف جانشین خود شود و دائما از سر مخالفت و نقد با رییس جمهور جدید برآید اما تصمیم هم ندارد برای همیشه دم فرو بندد.
آن طور که گزارش شده کنفرانس پرو بسیار متاثر از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات امریکا و انتقادهای شدید او از معاهده‌های تجاری ایالات متحده با سایر کشورها بوده است.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن