افغانستاناقتصادیبرگزیده های سایت

تطبیق نکردن بودجه انکشافی جفا درحق ملت است

رئیس و اعضای مجلس نمایندگان درنشست عمومی امروز چهارشنبه از تطبیق نشدن بودجه های انکشافی از سوی واحد های بودجوی سخت انتقاد کرده و می گویند تطبیق نشدن بودجه انکشافی جفا درحق ملت است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ عبدالرئوف ابراهیمی رئیس مجلس گفت: “ما با عالمی از توقعات بودجه انکشافی را به واحد های انکشافی واگذار کردیم اما متاسفانه درتطبیق آن سهل انگاری صورت گرفته است”.

ابراهیمی با بیان اینکه بودجه انکشافی با بهبود زندگی مردم رابطه مستقیم دارد گفت: بودجه انکشافی برای تامین امنیت و اشتغال زایی جوانان اثرگذار است.

وی افزود: کم کاری، سهیل انگاری و عدم ظرفیت در تطبیق بودجه انکشافی به وضوح از طرف واحد های انکشافی و دولت دیده می شود.

ابراهیمی علاوه کرد: درواقعیت امرتطبیق نشدن بودجه انکشافی جفا درحق ملت افغانستان است.

شکیبا هاشمی عضو مجلس گفت: وزرای بی کفایتی که نتوانسته‌اند بودجه انکشافی‌ را مصرف کنند و باعث فاصله میان مردم و حکومت شده‌اند باید سلب صلاحیت شوند.

کبری مصطفوی عضو مجلس می گوید: وزرای که ظرفیت کاری نداشته و بودجه انکشافی را مصرف نکرده است باید به مجلس خواسته شده و به نمایندگان ملت پاسخ ارایه کنند.

اعضای مجلس با اکثریت آرا تصویب کردند وزارت خانه های که نتوانسته اند ۷۰ درصد بودجه انکشافی شان را به مصرف برساند باید به مجلس استیضاح شوند.

وزارت خانه های اقتصاد، تحصیلات عالی، مواد مخدر، مهاجرین، اطلاعات و فرهنگ، شهر سازی، عدلیه، انرژی و آب، فوائد عامه، ترانسپورت، معارف، خارجه و کار و امور اجتماعی از جمله وزارت های است که نتوانسته ۷۰ درصد بودجه انکشافی شان را به مصرف برساند.

وزارت های امور زنان، داخله، تجارت، حج و معادن توانسته اند که بیش از ۷۰درصد بودجه انکشافی شان را به مصرف برساند.

وزارت های مالیه، تحصیلات عالی، خارجه، حج و اوقاف، معاون، صحت عامه، سراحدات، و مبارزه علیه مواد مخدراز جمله وزارت های است که تخطی قانونی در مصرف بودجه دارند.

 

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن