افغانستانبرگزیده های سایت

تعدادی از افراد طالبان قصد دارند تسلیم دولت شوند

سخنگویان وزارت دفاع ملی، وزارت امور داخله و شورای امنیت ملی امروز در یک نشست خبری مشترک در کابل، از تضعیف روحیه طالبان پس از کشته شدن ملااختر محمد منصور رهبر آن گروه در کشور خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ تواب غورځنگ سخنگوی شورای امنیت ملی از شورشیان طالب می‌خواهد تا با استفاده از فرصت به وجود آمده، به روند صلح بپیوندند.

وی خطاب به طالبان گفت: در صورت ادامه جنگ و خشونت به سرنوشت رهبران شان مواجه شده و در خاک بیگانه ها کشته خواهند شد.

آقای غورځنگ تصریح کرد: “حکومت افغانستان تغیرات اخیر در صفوف طالبان را از نزدیک مشاهده می‌کند و از آنان می‌خواهد تا با استفاده از این فرصت به زنده‌گی صلح آمیز رو آورده و از جنگ و خشونت دست بکشند.”

در همین حال صدیق صدیقی، سخنگوی وزارت امور داخله نیز می گوید که پس از کشته شدن ملا اختر محمد منصور، طالبان تضعیف شده‌اند و انگیزه‌ای برای جنگیدن و ادامه حملات را ندارند.

وی افزود: “با کشته شدن ملا اختر محمد منصور، وضعیت طالبان وخیم شده است، دست و پاچه شده اند،‌ دچار پراکندگی شده اند،‌ انگیزه جنگ را از دست داده اند و اختلافات میان شان تشدید یافته است”.

آقای صدیقی تصریح کرد که پس از کشته شدن ملا منصور، تعدادی از افراد طالبان قصد دارند تسلیم دولت شوند.

وی همچنین تاکید کرد که طالبان در ولایت هلمند نیز با وضعیت وخیم مواجه شده‌اند و کار در این ولایت ظرف یک یا دو ماه دیگر یک طرفه خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور داخله همچنان از پیشرفت نیروهای امنیتی در سرتاسر کشور ابراز خرسندی می کنند و تاکید دارد که عملیات (شفق) دستآوردهای زیادی به همراه داشته است.

صدیقی می گوید: ده‌ها تن از افراد کلیدی گروه طالبان در جریان عملیات (شفق) کشته شده‌اند و بیش از ۷۱۰ حلقه ماین نیز کشف و خنثی گردیده است.

دولت وزیری، سخنگوی وزارت دفاع نیز در این نشست گفت: “دشمن در هلمند شکست خورده است و هیچ چالشی به وجود نمی آید که گروه طالبان کدام ساحه را در این ولایت تصرف کند”.

سخنگوی وزارت دفاع ملی، سال ۲۰۱۶ میلادی را نیز سال شکست هراس افگنان در افغانستان عنوان کرد.

وی افزود: “۲۰۱۶ سال شکست هراس افگنان در افغانستان است. هر عملیاتی که در سال جاری راه‌اندازی کرده‌ایم،‌ نتایج خوبی در پی داشته است”.

وی با بیان اینکه نیروهای امنیتی کشور در جریان هر شب چندین عملیات تصفیوی راه‌اندازی می‌کنند،‌ گفت: “عملیات شبانه نیروهای امنیتی و دفاعی کشور نتایج بسیار خوبی به همراه داشته است. قوای هوایی افغانستان نیز به‌گونه موفقانه قادر به اجرای عملیات‌های شبانه هستند”.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن