اقتصادیبرگزیده های سایت

تفاهم‌نامه حمل و نقل بین کابل و اسلام آباد امضا شد

سخنگوی وزارت تجارت و صنایع در خصوص نشست تجاری بین افغانستان و پاکستان گفت: برای نخستین بار، تفاهم‌نامه حمل و نقل بین ۲ کشور منعقد شد.

به گزارش خبرگزاری رشد، ششمین نشست اپتیکا در اسلام آباد با حضور نمایندگان افغانستان در خصوص روابط تجاری ۲ کشور برگزار شد.

مسافر قوقندی سخنگوی وزارت تجارت و صنایع افغانستان اعلام کرد که در این نشست افغانستان و پاکستان در خصوص ۳ مورد به توافق دست یافتند.

وی افزود: در ابتدا تفاهم نامه ابتا بنا به درخواست حکومت افغانستان اصلاح شد. همچنین برای نخستین بار، تفاهم‌نامه حمل و نقل بین ۲ کشور منعقد شد.

قوقندی خاطر نشان کرد: در این نشست تاکید شد که اصلاحات تفاهم‌نامه اپبتکا باید بر اساس موارد سازمان جهانی تجارت و حمل و نقلی صورت گیرد.

وی تصریح کرد: افغانستان تعهد کرده تا اصلاحات تفاهمنامه ابتا را تا ۱۵ مارس به پاکستان تحویل دهد و همچنین پاکستان نیز مصوبه تفاهم‌نامه حمل و نقلی را تا اواخر ماه مارس به افغانستان تحویل خواهد داد.

این در حالی است که قرار است در هفته آخر مارس، هفتمین نشست ابتیکا به میزبانی کابل برگزار شود و در این نشست، بر روی اصلاحات تفاهم‌نامه ابتا بحث و بررسی نهایی انجام گیرد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن