اجتماعیبرگزیده های سایت

تمرکز دولت باید بالای ارائه بهترین خدمات صحی برای مردم باشد

رئیس جمهور غنی گفته است که تمرکز عمدهء دولت و نهاد های کمک کننده باید بالای ارائه بهترین خدمات صحی برای شهروندان باشد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور با مسئولین وزارت صحت عامه و نماینده گان نهاد های کمک کنندهء خارجی در عرصه صحت، دیدار کرد.

در این دیدار که در ارگ انجام شد، در رابطه به بهبود عرضه خدمات صحی در سراسر افغانستان که شامل خدمات وقایوی و معالجوی می گردد، بحث و گفتگو صورت گرفت.

به همین ترتیب در زمینه نبود شفافیت و موثریت کافی و همچنان مشکل در قرار داد های موسسات غیر حکومتی که خدمات صحی را فراهم می کنند، نیز صحبت گردید.

داکتر فیروزالدین فیروز وزیر صحت عامه و نماینده گان نهاد های کمک کننده خارجی در عرصه صحت، پیشنهادات شان را بخاطر ایجاد موثریت، شفافیت و حسابدهی در سکتور صحی به رئیس جمهور ارائه کردند.

رئیس جمهور غنی پس از استماع پیشنهادات آنان گفت که تمرکز عمدهء دولت و نهاد های کمک کننده باید بالای ارائه بهترین خدمات صحی برای شهروندان باشد.

رئیس جمهور گفت که در سکتور صحی افغانستان حساب دهی درست و معیارهای مناسب برای جذب داکتران تقویت نشده و با وجود مشکلات در عرضه خدمات صحی، هنوز قرارداد ها تمدید می شوند.

محمد اشرف غنی گفت که وزارت صحت عامه باید توانایی ارزیابی، بررسی، رهنمایی و سیستم مکافات و مجازات خویش را بیشتر سازد.

رئیس جمهور غنی خاطر نشان کرد که حکومت افغانستان یکجا با شرکای بین المللی باید در جستجوی یافتن گزینه های بدیل بخاطر بهبود خدمات صحی در کشور باشد زیرا تمام مردم افغانستان خواهان تغییر مثبت در این عرصه هستند و می خواهند کیفیت خدمات صحی بلند برده شود.

رئیس جمهور گفت که افغانستان می خواهد به طرف خودکفایی برود و بخاطر رسیدن به این هدف باید از منابع دست داشته، استفاده اعظمی صورت گیرد.

وی از مسئولین وزارت صحت عامه و شرکای بین المللی خواست تا با در نظر گرفتن خدمات بهتر صحی و شفافیت، حسابدهی و اصل مکافات و مجازات، امکانات و نیازمندی های شانرا مورد بررسی قرار دهند و اصلاحات را به گونه بیآورند که در پهلوی حفظ دستآورد ها در سکتور صحی، ارائه خدمات نیز بهبود یابد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن