ورزشی

توپ طلای ۲۰۲۱ به لیونل مسی رسید

بعد از گمانه‌زنی‌های زیادی که در مورد برنده توپ طلای سال ۲۰۲۱ وجود داشت، نهایتاً دقایقی پیش مشخص شد که لیونل مسی برنده این جایزه شده است. فوق ستاره آرژانتینی برای هفتمین بار این جایزه مخصوص نشریه فرانس فوتبال را از آن خود کرد تا فاصله خود با رقیب همیشگی‌اش یعنی کریستیانو رونالدو را به دو توپ طلا برساند.

 

این توپ طلا در حالی به لیونل مسی رسید که رقابت نزدیکی بین او و ستاره لهستانی باشگاه بایرن مونیخ یعنی روبرت لواندوفسکی وجود داشت اما نهایتاً این فوق ستاره آرژانتینی در این رقابت تنگاتنگ به پیروزی رسید. همچنین بعد از مسی و لواندوفسکی نیز جورجینیو به عنوان سومین بازیکن برتر جهان از نگاه فرانس فوتبال انتخاب شد.

رده بندی کامل توپ طلای سال ۲۰۲۱ به شرح زیر است.
۱- لیونل مسی
۲- روبرت لواندوفسکی
۳- جورجینو
۴- کریم بنزما
۵- انگولو کانته
۶-کریستیانو رونالدو
۷-محمد صلاح
۸- کوین دی بروین
۹- کیلیان امباپه
۱۰- جان لوئیجی دوناروما

لیونل مسی بعد از دریافت جایزه گفت: “حقیقت این است که دوباره اینجا بودن باورنکردنی است. دو سال پیش گفتم که این آخرین سالهای دوران ورزشی من است و نمی دانستم چه اتفاقی ممکن است رخ دهد، اما حالا دوباره اینجا هستم. آن روز از من پرسیدند کی از فوتبال خداحافظی می کنی؟ اما حالا باید در پاریس حضورر دارم و بسیار خوشحالم و هیجان زده هستم.

 

من واقعا می خواهم برای چالش های جدید به مبارزه ادامه دهم. بنابراین نمی دانم چقدر زمان برایم باقی مانده است، اما امیدوارم باز هم فرصت داشته باشم، زیرا از فوتبال خیلی لذت می برم، این ورزش را دوست دارم و امیدوارم به این کار ادامه دهم. می خواهم از همه هم تیمی هایم از بارسلونا، پاریس و به ویژه از هم تیمی هایم در کادر مربیگری تیم ملی آرژانتین تشکر کنم.

چند بار  این جایزه را برده ام و همیشه این احساس را داشتم که چیزی کم است، اما امسال برعکس بود، من توانستم بعد از جنگیدن به آرزوی بزرگم برسم. این جایزه بابت موفقیت در کوپا آمه ریکا است، بنابراین می خواهم آن را با همه هم تیمی هایم به اشتراک بگذارم و از آنها تشکر کنم. این جایزه متعلق آنها هم است.

 

شب خاصی است، زیرا همسرم، فرزندانم، برادرانم دوباره اینجا هستند… پدرم، مادرم، برادرزاده‌هایم، برادر شوهرم، مادرم و پدرم. اولین باری است که  در این شهر برنده توپ طلا می شوم و حالا قطعا جشن خواهیم گرفت.

می خواهم به رابرت لواندوفسکی بگویم که مبارزه با او باعث افتخار است. همه قبول داشتند که سال گذشته تو برنده بودی و فکر می کنم فرانس فوتبال باید توپ طلای خود را به تو بدهد، زیرا شایسته آن هستی و این جایزه حق تو  در سال گذشته بود. امیدوارم روزی این جایزه را در خانه خود داشته باشی. سال گذشته به دلیل شیوع کرونا مراسم برگزار نشد، اما من  فکر می کنم تو نیز باید این جایزه را در خانه خود داشته باشی.

من بزرگترین جایزه ام را در ماه ژوئن گرفتم. از زمانی که فوتبال را شروع کردم، می خواستم با کشورم و مردمم به قهرمانی برسم. حالا می خواهم از آن موفقیت در کنار مردم لذت ببرم. آن را به ویژه به آنها تقدیم کنید.  کسب هفت توپ طلا دستاوردی فوق العاده بود و هرگز فکر نمی کردم چنین اتفاقی رخ دهد.

 

من هرگز به توپ طلای ششم، هفتم، هشتم فکر نکردم. من می خواهم با این مرحله جدید از زندگی خود روبرو شوم. حالا و در پاریس، من به شرایط جدیدم عادت کرده  ام و می خواهم به اهداف جدیدی برسم.”

لینک کوتاه
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن