اجتماعیبرگزیده های سایت

تکنالوژی عصری که در ۲۰۲۰ به بازار خواهد آمد

تکنالوژی به سرعت در حال رشد است و بشر به زودی شاهد پیشرفت‌های چشمگیر و عجیب فناوری عصری در زندگی روزمرۀ خود خواهد بود.

شماری از این نوآوری های تکنالوژی در سال ۲۰۲۰ وارد بازار و زندگی روزمرۀ انسان‌ها شده و آن را متحول خواهد کرد.

خودکار سازی

واژۀ خودکار در عصر کنونی کاربرد وسیع پیدا کرده است و بر تکنالوژی‌هایی چون محاسبه، روبات سازی و جمع آوری و ذخیره سازی اطلاعات چیره شده است.

اکثر شرکت‌ها در کشورهای پیشرفتۀ صنعتی اکنون متکی به این تکنالوژی است، به ویژه بانکداری خودکار و صنایع خودکار که به دلیل کاهش نیروی بشری، مفاد بیشتری را به سرمایه داران می‌آورد.

دانشمندان به این باور اند که در سال‌های آینده به شمول ۲۰۲۰، مفهوم خودکارسازی بیشتر در تکنالوژی‌های پیشرفته داخل شده و تغییرات بهتر و سهولت بیشتری را در زندگی بشر پدید خواهد آورد.

شبکۀ ۵ جی

تکنالوژی ۵ جی یکی از مباحث عمده در حال حاضر است که رشد تکنالوژی بی سیم را به شدت متحول خواهد کرد. تکنالوژی ۵ جی در سال ۲۰۲۰ به پیمانۀ زیاد رویکار آمده و صنایع و مخابرات را بهبود خواهد بخشید.

در نتیجه صنایع به ویژه شرکت‌های تولید وسایل هوشمند چون موبایل، محصولات جدیدی را که با ۵ جی همگام باشد، به بازار عرضه خواهند کرد.

شبکۀ ۵ جی با سرعت فوق العاده بلند و تاخیر اندک سهولت فراوانی را ایجاد خواهد کرد. تکنالوژی موترهای خودران و عملیات جراحی توسط روبات‌ها از راه دور کم از کم دو مورد عمدۀ کاربرد شبکۀ ۵ جی خوانده شده است.

همزمان با شبکۀ ۵جی، وایفای ۶ نیز انکشاف و تطبیق خواهد یافت. وایفای ۶ حدود سه برابر وایفای ۵ که در حال حاضر رویکار است، سرعت دانلود را بلند خواهد برد.

هوش مصنوعی

در اکثر وسایل خودکار و هوشمند از هوش مصنوعی به گونۀ محدود کار گرفته شده است که شناسایی چهره و آواز نمونه‌های آن است، اما در سال آینده، تکنالوژی هوش مصنوعی بیشتر از پیش به کار بسته خواهد شد.

با کاربرد تکنالوژی هوش مصنوعی، کمپیوترها قادر خواهند بود تا دنیا را آنگونه دیده و بخوانند که انسان‌ها آن را می‌بینند. لذا، کمپیوترها با قدرت بیشتر سنجش، کارهای به مراتب پیچیده را که اکنون مغز انسان انجام می‌دهد، انجام خواهد داد.

تکنالوژی شناسایی صدا و ادارۀ وسایل با صدا

سیری، الکسا و دیگر وسایل هوشمند نمونه‌های بارز تکنالوژی اداره کننده وسایل با صدا است، اما هنوز پاسخگوی کامل به نیاز بشر نیست.

همگام با تکنالوژی هوش مصنوعی، انتظار می‌رود که در وسایل جدید هوشمند در سال آینده از تکنالوژی اداره کننده وسایل با صدا به پیمانۀ زیاد کار گرفته شود.

زیر نام “برنامه‌های عصبی-زبانی” یا NLP کمپیوترها و سیستم‌های جدید قادر به تشخیص و درک دقیق صدا خواهند بود که تنها به آهنگ، شدت و عمق صدا محدود نبوده بلکه مفاهیم و دو معنا بودن آن را نیز تفکیک خواهد کرد.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن