افغانستانبرگزیده های سایت

ثبت نام بیش از یک میلیون مهاجر افغان در پاکستان آغاز می‌شود

حضرت عمر زاخیلوال، سفیر افغانستان در اسلام آباد، می‌گوید پاکستان توافق کرده تا برای بیش از یک میلیون مهاجر افغان در آن کشور مدرک مهاجرت بدهد.

به گفته وی، ثبت نام این مهاجران، فرصت کار و تحصیل و دسترسی به خدمات صحی را برایشان ساده می‌سازد و مانع مزاحمت‌های پلیس برای آنان می‌شود.

این مهاجرین به دلیل ثبت نام نشدن، حدود یک و نیم سال است که از این سهولت‌ها محروم شده بودند.

آقای زاخیلوال پس از دیدار با عبدالقادر بلوچ وزیر ایالت ها و مناطق مرزی پاکستان، در مصاحبه‌ای اختصاصی به خلیل نوری خبرنگار بی‌بی‌سی گفت که پاکستان همچنین وعده کرده که مهلت اعتبار کارت مهاجران ثبت شده را که فرصت اندکی از آن باقیست، تمدید کند.

به گفته وی، انتظار افغانستان- تمدید دو ساله کارت مهاجرت است.

پیش از این نیز یک بار دیگر این کارت ها برای شش ماه تمدید شده بود. اما اینبار دولت افغانستان تاکید دارد تا این کارت ها برای یک مدت طولانی تر تمدید شود.

آقای زاخیلوال گفت که ثبت نام مهاجران و تمدید کارت های آنها، پروژه مشترک بین حکومت های افغانستان، پاکستان و کمیشنری سازمان ملل متحد در امور مهاجران است.

به گفته وی، اکنون پاکستان آمادگی خود را اعلام کرده و به زودی وزیر مهاجرین افغانستان به پاکستان سفر خواهد کرد و روی زمان آغاز این پروژه و تطبیق آن صحبت خواهد شد.

برآوردها نشان می‌دهد که بیشتر از ٣ میلیون مهاجر افغان در مناطق مختلف پاکستان زندگی می‌کنند که از این تعداد تنها حدود یک و نیم میلیون نفر ثبت‌نام شده‌اند و بقیه به صورت غیرقانونی در این کشور حضور دارند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن