افغانستانبرگزیده های سایت

جامعه جهانی از ادامه مذاکرات صلح حمایت کند

مجلس نمایندگان با نشر اعلامیهء می گوید که ادامه مذاکرات صلح و ختم جنگ در افغانستان نیازمند توجه در سطح منطقه و بین الملل است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ مجلس نمایندگان با نشر اعلامیهء ۵ ماده ای خواستار حمایت منطقه ای و بین المللی از ادامه روند صلح شده است.

در این اعلامیه چنین نگاشته شده است: با توجه به این که جنگ و ناامنی در افغانستان دارای ابعاد منطقوی و بین المللی است، بی توجهی به امنیت ملی افغانستان و ادامه تهدید در کشور، کشورهای مختلف منطقه و جهان را با تهدید و ناامنی روبرو خواهد ساخت؛ بنابراین تلاش دسته جمعی، همگرایی منطقوی و جهانی برای حمایت از پروسه صلح، جهت ختم جنگ و مهار تروریزم امر ضروری و عاجل است و توجه بیشتر کشورهای منطقه و جامعه بین المللی را ایجاب می کند.

قانون اساسی جمهوری اسلامی افغانستان و نظام سیاسی موجود، محور مشترک کلی شهروندان است و هر نوع گفتگو و مذاکره برای تامین صلح و امنیت، باید با توجه به اصل حاکمیت قانون اساسی و نظام سیاسی موجود انجام گردد.

ایجاد اعتماد متقابل و همکاری میان افغانستان و پاکستان بر اساس اصل حاکمیت ملی، تمامیت ارضی و حسن همجواری ضرورت جدی و مهم برای پیشبرد موفقانه پروسه صلح و گفتگوهای سازنده محسوب می شود.

از کشور های منطقه و جامعه جهانی و کشورهای همکار، به خصوص امریکا و چین می خواهیم تا ضمن همکاری جدی در پیشبرد مذاکرات، بر حفظ دست آوردهای سال های گذشته توجه نموده و از ادامه گفتگوی موثر حمایت نمایند و در این راستا ایجاد اعتماد متقابل جدی و اقدام عملی و صادقانه مشترک برای مبارزه با تروریزم را با جدیت نظارت کنند.

گفتگو های صلح و مذاکره زمانی می تواند مفید تمام شود و به ثبات و امنیت در افغانستان و منطقه منجر گردد که طرف های مقابل، آمادگی جدی و صادقانه برای ختم جنگ و منازعه را داشته باشد، از این رو نمایندگان مردم افغانستان از ادامه گفتگو و مذاکره با حلقاتی که آمادگی برای ختم جنگ و تامین صلح در کشور را دارند، استقبال نموده و حمایت می کند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن