اخبار کوتاهافغانستاناقتصادیبازسازی

جامعه جهانی هنوز هم نسبت به افغانستان توجه جدی دارد

 

 
رییس همکاری های انکشافی اتحادیه اروپا می گوید که نشست بروکسل و تجدید کمک های جهانی به افغانستان نمایانگر آنست که هنوز هم افغانستان در محراق توجه جامعه بین المللی قرار دارد.
به گزارش رشد، دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری با نشرخبرنامه ای گفته است که محمد اشرف غنی رییس جمهور با ستیفانو منسرویزیرئیس همکاری های انکشافی اتحادیه اروپا در ارگ ریاست جمهوری دیدار کرد.
در این دیدار هر دو جانب در مورد آمادگی ها برای کنفرانس بروکسل و همکاری های منطقوی بحث و تبادل نظر نمودند.
رئیس همکاری های انکشافی اتحادیه اروپا، گفت که کنفرانس بروکسل که در آینده نزدیک برگزار می گردد، بر علاوۀ کمک های مالی، در زمینه مشارکت، رفاه و ثبات و همچنان تعهدات و تمرکز جامعه بین المللی به افغانستان، ارزش خاصی دارد.

وی بیان داشت که تجدید کمک های جهانی به افغانستان نمایانگر آنست که هنوز هم افغانستان در محراق توجه جامعه بین المللی قرار دارد. رئیس همکاری های انکشافی اتحادیه اروپا افزود که حکومت وحدت ملی در زمینه های امنیت، انکشاف، همکاری های منطقوی، اصلاحات، شفافیت و جلوگیری از فساد اداری پیشرفت های خوبی داشته است.

آقای غنی نیز در این دیدار اظهار داشت که افغانستان در کنفرانس بروکسل با آمادگی ها و دستآورد های مهم اشتراک خواهد کرد.

وی افزود که افغانستان تعهداتش را با مردم خویش و جامعه جهانی انجام داده است و از همین لحاظ حکومت در زمینه های تامین امنیت، اصلاحات، حاکمیت قانون، جلوگیری از فساد اداری، حقوق زنان و سایر عرصه ها دستآورد های قابل توجه ای داشته است.

او خاطر نشان ساخت که حکومت تلاش دارد تا برای رفاه و آسایش مردم و ترقی کشور، پول های کمک شدۀ جامعه بین المللی را به شکل موثر در عرصه های مناسب به مصرف برساند.

محمد اشرف غنی گفت که حکومت بر علاوۀ برآورده ساختن تعهدات خویش با هموطنان و شرکای بین المللی، حساب هر پول را با توجه به اصل شفافیت و حسابدهی خواهد داد.

آقای غنی بیان داشت که حکومت وحدت ملی در میان کشور های منطقه در عرصه همکاری های منطقوی، تحرک را به وجود آورده است. وی افزود که همکاری های منطقوی نه تنها برای افغانستان بلکه برای توسعه اقتصادی و تحکیم ثبات و امنیت کشور های منطقه نیز مهم است.
رییس جمهور گفت که افغانستان با اجرای برنامه های ملی و موقعیت استراتیژیک خویش، در حال مبدل شدن به چهارراه آسیا است. وی افزود که کشور ما این ظرفیت را دارد که آسیای مرکزی و جنوبی را به شکل مناسب آن وصل کند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن