برگزیده های سایتجهان

جان باختگان زمین لرزه در ترکیه به ۲۰ نفر رسید

رسانه های ترکیه اعلاک کرد که مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه گفته است شمار قربانیان زلزله به ۲۰ نفر و مجروحان نیز به ۱۰۱۵ تن افزایش یافته است.

مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه «آفاد» صبح امروز شنبه طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که شمار جان‌باختگان ناشی از زمین لرزه‌ ۶٫۸ ریشتری که جمعه شب ولایت «الازیغ» در شرق ترکیه را لرزاند و در چندین ولایت دیگر نیز احساس شد، به ۲۰ نفر افزایش یافته است. تعداد مجروحان این حادثه نیز به ۱۰۱۵ تن رسیده است.

در این اطلاعیه آمده است: “دو نفر یکی در منطقه گیزین و دیگری در مرکز ولایت الازیغ از زیر آوارها نجات یافتند. ۴ ساختمان در مرکز شهر الازیغ تخریب شده اند عملیات جست‌وجو و نجات افرادی که زیر آوار مانده‌اند نیز ادامه دارد.

آفاد همچنین خاطر نشان کرد که پس از زمین لرزه ۶٫۸ ریشتری در شهرستان سیوریجه ولایت الازیغ تا ساعت ۰۷٫۵۰ به وقت محلی زمین لرزه هایی به بزرگی ۴ و بیشتر رخ داد و تعداد کل پس لرزه ها نیز به ۲۲۸ رسیده است.

این نهاد همچنین تاکید کرد: “فرودگاه الازیغ در حال فعالیت است. قطعی کوتاهی در شبکه ارتباطی رخ داد و این مشکل برطرف شده است. در خطوط برق و گاز طبیعی مشکلی وجود ندارد. در مجموع ۱۱۶۲ پرسنل جستجو و نجات و ۲۳۳ دستگاه خودرو از تیم های آتش نشانی و تیم های جستجو و نجات نیروهای ژاندارمری به منطقه اعزام شدند.

گفتنی است پیشتر فخرالدین کوجا وزیر بهداشت ترکیه اعلام کرده بود که ۳۰ شهروند بر اثر زلزله در استان الازیغ زیر آوار مانده‌اند و احتمال افزایش آمار جانباختگان وجود دارد.

خلوصی آکار وزیر دفاع ملی ترکیه اعلام کرد که احتمال بروز خسارات در ولایت «سیوریجه» استان الازیغ وجود دارد و فعالیت‌های امداد و نجات در این مناطق در حال انجام است و ارتش نیز آماده انجام اقدام‌های لازم است.

سلیمان سویلو وزیر کشور ترکیه نیز تاکید کرد که اقدام‌های قانونی علیه افرادی که شهروندان را با انتشار مطالب و تصاویر بی‌اساس در رسانه های اجتماعی تحریک می‌کنند، انجام خواهد شد.

وی افزود که تمام کمک‌های بشردوستانه برای زلزله‌زدگان در شرق کشور با هماهنگی مدیریت مرکز حوادث اضطراری ترکیه (آفاد) انجام می شود.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن