برگزیده های سایت

جبهه دفاعی در مناطق جنوبی باید تقویت شود

در پی عقب نشینی ناگهانی نیروهای امنیتی از بخش‌هایی در هلمند و باز شدن دست طالبان در این ولایت، سرپرست وزارت دفاع اعلام کرد که نیروهای افغانی که عقب نشینی کرده‌اند، باید جبهه دفاعی کشور را در مناطق جنوبی تقویت کنند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، معصوم استانکزی سرپرست وزارت دفاع ملی می گوید که نیروهای امنیتی در مناطق کم جمعیت مانند موسی قلعه و نوزاد کمتر حضور دارند، بر همین اساس باید نیروهای افغان دوباره سازمان‌دهی شوند.

وی ادامه داد: برخی از نیروها در مناطق صحرایی حضور دارند که حضور آنها تاثیر کمی بر ایجاد امنیت بر شهروندان افغانستان دارد. از سوی دیگر نکته مهم‌تر این است که استراتژی گروه‌های تروریستی بر این است که این گروه‌ها به صورت گروه‌های کوچک در حال پیشروی هستند و از یک منطقه به منطقه دیگر حرکت می‌کنند.

این تصمیم برای نقل و انتقال نیروهای افغانستان در راستای نظر فرماندهان ناتو انجام گرفته است، زیرا فرماندهان این سازمان بر این باورند که نیروهای افغان با سرعت بسیار کمی پیش می‌روند و میدان را به نیروهای طالبان واگذار می‌کنند.

استانکزی اضافه کرد: وضعیت کنونی چندان مطلوب نیست اما جا به جایی نیروهای افغان در مناطق استراتژیک برای جلوگیری از پیشروی نیروهای جبهه مقابل و بیرون راندن آنها از منطقه می‌تواند باعث شود که نیروهای افغان ابتکار عمل را در مقابله با طالبان در دست گیرند.

وی ادامه داد: ما باید درگیری‌ها را به خارج از قریه‌ها و مناطق مسکونی بکشانیم، باید مرزها را بسته و مناطقی را به دست آوریم که نیروهای دشمن در آنجا حضور دارند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن