افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

جبهه مقاومت از کوچ اجباری ۷۰ خانواده توسط طالبان در اندراب‌ خبر میدهند

جبهه مقاومت می گوید که طالبان حدود ۷۰ خانواده را به اتهام وابستگی به این جبهه از ولسوالی اندراب ها کوچ اجباری داده اند.

جبهه مقاومت به رهبری احمد مسعود در خبرنامه ای امروز (یکشنبه ۸ جوزا) نوشته است «طالبان پس از آن که با تلفات سنگین در این ولسوالی‌ رو به رو شدند، بر غیرنظامیان ظلم و باج گیری را آغاز کردند و سرانجام شماری از این خانواده‌ها را از مناطق مختلف ولسوالی‌ اندراب‌‌ها کوچ اجباری دادند.»

جبهه مقاومت در خبرنامه اش افزوده که «طالبان که توان جنگ با جبهه مقاومت را از دست داده اند، روحیه جنگی شان ضعیف شده و دست به انجام جنایت های بشری می زنند.»

براساس خبرنامه مذکور، طالبان همچنین به برخی از ساکنان ولسوالی ورسج ولایت تخار و همچنین به برخی از ساکنان در ولایت پنجشیر دستور کوچ اجباری داده اند.

خبرنامه جبهه مقاومت علاوه کرده که طالبان پیش از این نیز زنان و کودکان را در ولسوالی خوست و فرنگ ولایت بغلان گروگان گرفته بودند و آن ها را به بدترین شکل شکنجه کرده تا مجبور شوند این ولسوالی را ترک کنند.

جبهه مقاومت در خبرنامه اش به سفر اخیر ریچارد بنت گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد به افغانستان اشاره کرد و گفته است که سفر وی پس از انتشار گزارش هایی از نقض حقوق بشر توسط نیروهای طالبان صورت گرفت.

آقای بنت پس از اتمام سفر یازده روزه اش به افغانستان به روز پنجشنبه (۵ جوزا) ضمن نگرانی از موارد زیاد حمله به غیرنظامیان، گفت که حملات به غیرنظامیان در افغانستان به تحقیق و بررسی بیشتر و مستقلانه نیاز دارد.

لینک کوتاه

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن