افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

جبهه مقاومت: با بیش از صد هزار نیروی امنیتی پیشین در تماس هستیم

منابع از جبهه مقاومت ملی به رهبری احمد مسعود می گویند که بیش از یک صد هزار تن از نیروهای دفاعی و امنیتی نظام پیشین با این جبهه در تماس می باشند.

این منابع می گویند که جبهه مقاومت اما طی چند ماه گذشته سرگرم ساختارسازی سیاسی خود بوده است تا در صورت هر گونه مذاکرات موفق یا ناموفق با امارت اسلامی، پیشنهاد مشخص خود را برای ارائه ساختار نظام سیاسی در افغانستان داشته باشد.

گرچه سران این جبهه پس از دیدار اسماعیل خان با نمایندگان امارت اسلامی در تهران و یا نشست پنهانی آنها در مسکو، اعلام کردند که گفت و گوها با طالبان بی نتیجه است و عملا فراخوان جنگ دادند.

منابع از این جبهه می گویند که ساختار سیاسی پیشنهادی احمد مسعود به عنوان رهبر این جبهه، نظام فدرالی با شباهتی به مانند آنچه در سوئیس حاکم است می باشد.

همچنین این منابع از داخل جبهه مقاومت تایید کرده اند که این جبهه با شمار زیادی از نیروهای دفاعی و امنیتی نظام پیشین که پس از سقوط دولت در بلاتکلیفی بسر می برند، و از سویی امارت اسلامی نیز موفق به جذب آنها نشده، در تماس می باشد.

این منابع می گویند که هم اینک با بیش از یک صد هزار نیروی دفاعی و امنیتی پیشین در تماس می باشند و آنها نیز اعلام آمادگی همکاری با جبهه مقاومت کرده اند.

از جمله دلایلی که امارت اسلامی در جذب نیروهای امنیتی نظام پیشین ناموفق بوده این است که با توجه به گزارش اخیر سازمان ملل مبنی بر قتل و یا ناپدید شدن بیش از یک صد تن از نیروهای امنیتی نظام پیشین، کمتر سربازی جرات اعتماد برای پیوستن به صفوف امارت اسلامی می کند.

همچنین براساس گزارش های بسیار، شماری زیادی از زندانیان در زندان های امارت اسلامی را نظامیان پیشین تشکیل می دهند.

اسکای نیوز در گزارشی تازه از زندان ولایت هرات عنوان کرده است که شمار زیادی از زندانیان محبوس شده، نظامیان دولت پیشین می باشند.

لینک کوتاه

گزارشگر عبدالله شیرزاد

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن