افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

جفای بزرگ در حق سیاست مدار پرهیز گار!

رییس جمهور غنی باری گفت زمانی‌که بعد از بیست سال به کابل آمدم تنها شش نفر را با اسم می‌شناختم، اما او طی سال‌های اخیر چه در دوران انتقال و چه در دوران ریاست جمهوری روابط گسترده‌ای را ایجاد کرد. شاید تنها مقام در تاریخ افغانستان باشد که در کمتر از ۵ سال ۷۳ سفر ولایتی داشته است. و در هرماه نزدیک به چهار هزار نفر را ملاقات می‌کند.

او یکی از حامیان جدی زنان و جوانان است. در تمام سفرهای ولایتی یکی از گروه‌های مهم را که ملاقات می‌کند زنان است. وی در برابر رفتار نامناسب علیه زنان هرگزچشم پوشی نمی‌کند. آقای غنی همراه باخانم خود در کنار مردم کشور قرار دارد تا از درد و رنج زنان و مردانی که سالیان طولانی قربانی شده اند بکاهند. روزی در نشست شورای اقتصاد مهمانی وارد شد. از میان حاضرین تنها خانم شهرزاد اکبر از جا بلند شد تا چوکی خود را برای مهمان رها کند. رییس جمهور همه مردان در جلسه را سرزنش کرد که چرا به زنان احترام نمی‌شود. به جای یک خانم چرا یکی از آقایان از جا بلند نمی‌شود؟

برای رییس جمهور غنی شاید بدترین خبرهمین باشد که یکی از مقامات  نسبت به زنان بدرفتاری کرده باشد. در این مورد آقای غنی با کسی تعارف ندارد. وبا جدیت تمام برخورد خواهد کرد.

او شخصا زنانی را که به مقامات بلند راه یافته اند مصاحبه کرده است و بادرک توانایی و ظرفیت‌های زنان به این سمت‌ها گماشته است.

آقای غنی کوشش دارد تا حداقل هزار بست را برای زنان فراهم کند. افغانستان درمیان کشورهای اسلامی شاید تنها کشوری باشد که در ستره محکمه آن یک خانم در عالی‌ترین سطح قرار دارد و صدها قاضی  و سارنوال زن مشغول فعالیت اند.

من هرگز رفتار فردی برخی آدم‌ها را رد نمی‌توانم، این رفتار از محیط سرک و خیابان گرفته تا ملی بس، تونس، تکسی و صنف و هرجا می‌تواند اتفاق افتد. همچنان نمی‌تواند سو استفاده‌های صورت گرفته را انکار کرد. اما برای همه موارد مراجع مشخص عدلی و قضایی وجود دارد تا به امور و دادخواهی‌ها رسیدگی کند. چطور ممکن است که کسی هم ادعای را مطرح کند و هم به نظام عدلی و قضایی باور نداشته باشد. پس داوری برای یک ادعای مهم در کجا و توسط کدام مرجع صورت گیرد.

متاسفانه برخی رسانه‌ها نیز درگزارش‌ها و خبرهای خود اصل و کلیت نظام را هدف قرار داده است. این  نوع گزارش‌دهی خلاف معیارها و اصول خبری بوده و سلامت و اصل حرفه‌ای بودن رسانه‌ها را در معرض تردید قرار می‌دهد. به جای کلی گویی بهتر است که موارد ومصداق‌ها مشخص شود. تا کس یا کسانی که دست به چنین رفتارهای آزار دهنده و غیر اخلاقی زده اند افشا و معرفی شوند.

موجی از جنگ روانی در آستانه انتخابات به صورت هدفمند علیه حکومت و ارگ آغاز شده است. برخی اعاد‌ها شاید حقیقی و مواردی هم به هدف سیاسی صورت می‌گیرد. زنان و مردان کشور که باپارسایی و نیک‌نامی در ادارات خدمت می‌کنند باید آواز خود را علیه این جنگ روانی بلند کنند. مردم اکنون آگاهی دارند. هرگز شکار توطیه‌های گذشته و عصر امانی نخواهند شد. من به صراحت می‌گویم که غنی سیاست مدار پرهیزکار است. نه دست اش به خون کسی آلوده است و نه به فساد. همراهان غنی باید جرات کنند و این مرد پیرهیزگار و ملی را در این جنگ نابرابر روانی حمایت کنند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن