افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

جلو دسیسه‌گران و فتنه‌انگیزان را بگیرید/ صبر جمعیت را لبریز نکنید!

حزب جمعیت اسلامی با نشر اعلامیه‌ای از دولت خواسته است که متوجه مسئولیت‌های خود باشند و جلو دسیسه‌گران و فتنه‌انگیزان را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری رشد، در اعلامیه جمعیت همچنان آمده است که سران دولت بیش از این باعث برهم‌زدن اوضاع نشوند و صبر این حزب را به آزمایش نگیرند.

متن کامل اعلامیه حزب جمعیت به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

اعلامیه حزب جمعیت اسلامی در پیوند به حوادث اخیر کشور

جمعیت اسلامی افغانستان در سراسر حیات سیاسی و مبارزاتی خویش، طرفدار صلح، امنیت و خواهان حل مسالمت‌آمیز قضایا و ضامن سلامت و بقای کشور عزیزمان افغانستان بوده است.

سیاست‌ها و تلاش‌های جمعیت در دو دهه پسین، مملو از عفو و مدارا در برابر مخالفان و معاندان بوده است که این روش مبارزاتی موجب اتحاد و همبستگی شهرندان کشور، از اقشار و اقوام مختلف گردیده است و زمینه ایجاد وحدت ملی و اعاده اقتدار دولت را فراهم ساخته و در این راستا جمعیت اسلامی افغانستان قربانی‌های عظیمی تقدیم کرده است.

یک نگاه به اوضاع سال‌های پسین افغانستان نشان می‌دهد، هرجایی که جمعیت اسلامی افغانستان حضور نیرومند داشته، امنیت و قانون‌مداری در آنجا وضعیت بهتر داشته است.

با وجود این‌همه به جای این‌که سیاست‌ها، تلاش‌ها و قربانی‌های جمعیت اسلامی افغانستان در این زمینه‌ها مورد تقدیر و ستایش قرار گیرد، از چند سال بدین‌سو، از سوی حلقاتی معین با انواع دسایس و توطئه‌ها روبه‌رو گردیده است.

جمعیت اسلامی افغانستان به عنوان یکی از ستون‌های اساسی حافظ وحدت ملی و رکن مهم حکومت وحدت ملی افغانستان، اعتراضات قانونی و مشروع خود را در این زمینه‌ها توام با صبر و شکیبایی ابراز داشته است؛ اما دولت نه تنها به این اعتراضات قانونی و مصحلت‌اندیشانه ترتیب اثر نداد و جلو دسایس و توطئه‌ها را نگرفت، بلکه این حلقات به تازگی فتنه جدیدی را در بلخ آفریدند و آرامش روحی و روانی مردم در این ولایت نسبتا برخوردار از امنیت، استقرار و آسایش را آسیب رسانیدند.

جمعیت اسلامی افغانستان اوضاع را به شدت و با نگرانی دنبال می‌کند و به جانب دولت که مسئول تامین نظم و آرامش و امنیت در کشور می‌باشد، مجدانه خاطرنشان می‌سازد که نباید به جای تلاش در جهت اعاده امنیت به مناطق ناامن و جنگ‌زده کشور، مناطق امن را به آشوب بکشد. سران دولت باید متوجه مسئولیت‌های خود باشند و هرچه زودتر جلو دسیسه‌گران و فتنه‌انگیزان را بگیرند و بیش از این موجب برهم خوردن اوضاع نشوند و صبر جمعیت اسلامی افغانستان را بیش‌تر از این نیازمایند.

شورای رهبری جمعیت اسلامی افغانستان

کابل- پنجشنبه ۲۶ اسد ۱۳۹۶خورشیدی

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن