اخبار کوتاهجهان

جناح مخالف پاکستان حضور در جلسات پارلمان را تحریم کرد

 

فراکسیون جناح مخالف پاکستان در پارلمان شامل تمام نمایندگان احزاب مخالف دولت، در اعتراض به حضور نیافتن نخست وزیر این کشور در جلسه روز گذشته پارلمان برای پاسخگویی درباره دارایی های خود و اسناد پاناما، امروز (سه شنبه) از حضور در جلسه پارلمان خودداری کردند.

به گزارش رشد، خورشید شاه رئیس فراکسیون جناح مخالف در مجلس ملی و  چودری اعتزاز احسن  رئیس فراکسیون جناح مخالف در مجلس سنای پاکستان اعلام کرده اند که نمایندگان این فراکسیون ها زمانی به پارلمان بازخواهند گشت که محمد نواز شریف نخست وزیر پاکستان با اطلاعات کافی درباره سوال هایی که قرار است از وی درباره دارایی هایش و نیز در باره افشاگری های اسناد پاناما از سوی نمایندگان از او پرسیده شود، در صحن پارلمان حضور یابد.
سردار ایاز صادق  رئیس مجلس ملی پاکستان در آغاز جلسه امروز وقتی دید که تهدید جناج فراکسیون به حضور نیافتن در جلسه عملی شده و صندلی نمایندگان احزاب مخالف خالی مانده است، از تعدادی از نمایندگان حاضر خواست تا ضمن مذاکره با خورشید شاه، فراکسیون جناح مخالف را نسبت به حضور در جلسه پارلمان متقاعد کنند اما این تلاش تا این لحظه به نتیجه نرسیده است.
قرار بود روز گذشته نخست وزیر پاکستان در پارلمان این کشور برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان در خصوص اسناد پاناما حضور بیابد اما این اتفاق رخ نداد.
قرار گرفتن نام سه نفر از فرزندان نخست وزیر پاکستان در اسناد پاناما به عنوان افرادی که سرمایه گذاری های هنگفتی در خارج از کشور و بدون پرداخت مالیات انجام داده اند، دردسرهای فراوانی را برای محمد نواز شریف و دولت او در داخل پاکستان ایجاد کرده است.
اگرچه نام محمد نواز شریف در فهرست اسامی افشا شده وجود ندارد، اما بسیاری از احزاب مخالف وی مدعی هستند که سرمایه گذاری های خارجی هنگفت فرزندان نواز شریف بدون حمایت های وی امکان پذیر نبوده است.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن