افغانستانبرگزیده های سایت

جنگ در افغانستان توسط پاکستان تحمیل شده و ما مجبور به دفاع هستیم

معاون سخنگوی ریاست جمهوری در واکنش به اظهارات سرتاج عزیز مبنی بر عدم اقدام نظامی علیه طالبان تاکید کرد که جنگ در کشورش توسط پاکستان تحمیل شده است بنابراین افغانها مجبور به دفاع هستند.

به گزارش خبرگزاری رشد؛‌ دواخان مینه پال معاون سخنگوی ریاست جمهوری می گوید که در صورت عدم اجرای تعهدات پاکستان، مذاکرات صلح با طالبان آغاز نخواهد شد.

وی در واکنش به اظهارات سرتاج عزیز مشاور نخست وزیر پاکستان گفت که جنگ توسط این کشور به افغانستان تحمیل شده است و آنها مجبور به دفاع هستند.

معاون سخنگوی ریاست جمهوری اظهارداشت که راه گفت‌وگو برای صلح باز است اما با افراد مخالف صلح نیروهای امنیتی افغان می‌جنگند.

آقای مینه پال گفته است که اسلام‌آباد برای برگزاری پنجمین اجلاس افغانستان، امریکا، چین و پاکستان متعهد شده بود اما به آن عمل نکرده است.

سرتاج عزیز مشاور امور بین‌الملل نخست وزیر پاکستان در گفت‌وگو با صدای امریکا، تقاضای مقامات افغان مبنی بر اقدام نظامی در برابر طالبان افغانستان مستقر در خاک پاکستان را رد کرد.

رئیس جمهور محمد اشرف غنی قبل از این خواسته بود تا دولت اسلام‌آباد با عمل به تعهداتش در نشست‌های چهارجانبه، آن بخش از طالبان مخالف روند صلح و مستقر در پاکستان را سرکوب کند.

همچنین رئیس جمهور تأکید کرده بود که دیگر از پاکستان برای به پای میز کشاندن طالبان کمک نمی‌خواهد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن