برگزیده های سایتجهان

جنگ به دروازه خانه نخست وزیر رسیده است

گروهی از طالبان پاکستانی با تمسخر به نواز شریف نخست وزیر پاکستان گفته است که جنگ به دروازه خانه‌ات رسیده است.

گروهی از طالبان پاکستانی به نام جماعت‌الاحرار پس از آن این پیام را منتشر کرده که روز یکشنبه هفته جاری در مراسم عید پاک مسیحیان پاکستان حمله‌ی انتحاری را در پارک شهر  لاهور انجام دادند.

این حمله ۷۲ کشته و ۳۰۰ زخمی برجای گذاشت.

خبرگزاری رویترز به نقل از ارتش پاکستان نوشته است که گروه جماعت‌الاحرار در پاکستان در حال شکست است. ارتش پاکستان پس از حمله‌ی انتحاری روز یکشنبه، چندین حمله‌ی هوایی را علیه مواضع این گروه انجام داده است. اما حکومت و ارتش پاکستان جزئیاتی را در مورد این حمله اراه نکرده است.

گروه جماعت‌الاحرار، مسوولیت حمله روز یکشنبه را به عهده گرفته و گفته‌ است که این گروه جشن عید پاک مسیحی‌ها را در پاکستان هدف قرار داده و حملات شان را افزایش می‌دهد.

شهر لاهور مرکز ایالت پنجاپ، یکی از شهرهای ثروت‌مند و پرنفوس پاکستان و محل نفوذ سیاسی نواز شریف به شمار می‌رود.

احسان‌الله احسان، سخنگوی گروه جماعت‌الاحراز امروز سه‌شنبه ۱۰ حمل، در صفحه توییتر خود نوشته است: «نواز شریف از این جنگ چه می‌داند؟ اکنون این جنگ به دروازه‌ی خانه‌اش رسیده است. اگر خدا بخواهد، برنده‌ی این جنگ فقط مجاهدین است».

جماعت‌الاحرار یک گروه مستقل طالبان پاکستانی است که پیش از این حمایت خود را از گروه داعش اعلان کرده بود. این گروه، از ماه دسامبر ۲۰۱۴  تاکنون، پنج حمله‌ی بزرگ را در پاکستان به راه انداخته است.

طالبان پاکستانی در ماه دسامبر سال ۲۰۱۴، بزرگترین حمله را در شهر پشاور بالای یک مکتب نظامی انجام داد که در اثر آن ۱۳۴ دانش‌آموز این مکتب نطامی کشته شدند.

نواز شریف نخست وزیر پاکستان، روز دوشنبه ۹ حمل در یک مصاحبه تلویزیونی خود به ادامه حملات نظامی علیه گروه‌های طالبان تاکید کرد.

مقامات نظامی و حکومتی پاکستان نیز روزگذشته آمادگی خود را به انجام حملات گسترده علیه مراکز تروریستان و شورشیان در پنجاپ اعلان کردند.

طالبان پاکستانی به هدف سرنگون ساختن حکومت پاکستان و حاکمیت شریعت و قانون اسلامی در این کشور می‌جنگند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن