برگزیده های سایتتیتر یکمصاحبه

جنگ هلمند از سوی طالبان خارجی رهبری می شود

محمد نعیم لالی حمیدزی؛ نماینده مردم ولایت قندهار در مجلس نماینده گان در گفتگو به خبرگزاری رشد گفت، یگانه مشکل که ما با آن در ولایت هلمند روبرو هستیم، وجود طالبان خارجی است.

وی افزود: جنگ ولایت هلمند یک جنگ مواد مخدر است، که از سوی کشور های همسایه و طالبان خارجی رهبری می شود.

به گفته آقای حمیدزی؛ طالبان ادعا کرده بودند، که چندین ولسوالی ولایت هلمند را به تصرف خویش در آورده است، اما در حال حاضر طالبان بر هیچ یک از ولسوالی های این ولایت حاکمیت ندارد.

آقای حمیدزی اضافه کرد: نیروهای امنیتی افغان عملیات تصفیوی شان در چندین ولسوالی این ولایت آغاز کرده است، که تا هنوز نتیجه خوبی داشته است.

به گفته وی، عدم موجودیت هماهنگی بین سکتور های امنیتی سبب نابسامانی وضعیت و مواجه شدن ولسوالی های این ولایت با خطر سقوط مواجه شده بود.

وی افزود: جنگ ولایت هلمند، جنگ مواد مخدر است، در حال حاضر چندین فابریکه مواد مخدر در این ولایت فعالیت دارد، و طالبان نیز از سوی همین فابریکه ها حمایت می شود.

وی افزود: همسایه های نزدیک ما در جنگ هلمند دست دارند و هر کدام گروهی از طالبان را ساخته و آنها را حمایت می کنند.

این در حال است که چندی قبل نرگس رخشانی؛ عضو شورای ولایتی هلمند گفته بود، که چندین ولسوالی از مدت ها بدینسو به دست طالبان سقوط کرده است، و در برخی ولسوالی های دیگر نیز به جز یکی دو پوسته امنیتی که آنها هم بیرون از ساحه خود رفته نمیتوانند؛ حتی یک اداره دولتی در آنجا فعالیت ندارد.

خانم رخشانی گفته بود، در نا امنی ولایت هلمند خیلی از کشور های همسایه به ویژه پاکستان نقش مستقیم داشته و گروه های تروریستی نیز به وسیله این کشور حمایت تسلیحاتی و مالی میشود.

عبدالباری خلیلی/کابل

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن