افغانستانبرگزیده های سایتمصاحبه

جهاد مردم افغانستان بدون نام انوری معنی ندارد

سترجنرال سیدحسین انوری رهبر حزب حرکت اسلامی افغانستان هفته قبل به اثر مریضی که حاید حالش بود در خارج از کشور درگذشت، که  امروز باعث غم اندوه مردم افغانستان و جریانهای سیاسی شده و پیام های مکرر تسلیت میان شان رد و بدل می شود.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ یکی از کاریران شبکه اجتماعی نوشته  “جهاد مردم افغانستان بدون نام ستر جنرال سید حسین انوری معنی ندارد وو نخواهد داشت” یکی از سیاسیون کشور نوشته است که  ” کاکه ترین مرد سیاست افغانستان آسمانی شد”.

اینکه کدام یکی از فعالیت های انوری اینقدر او محبوب ساخت که باعث غم و اندوه  مردم افغانستان و جریانهای سیاسی شده است  از استاد محمد اکبری نماینده مردم بامیان پرسیدم. او گفت: یکی از شاخص بارز فعالیت های انوری این بود که در تصمیم گیری سیاسی ترس نداشت.

استاد محمد اکبری نماینده مردم ولایت بامیان در ولسی جرگه و رهبر حزب حراست ملی افغانستان در مصاحبه با خبرگزاری رشد می گوید “انوری در تصمیم گیری سیاسی از مشکلات نمی حراسید.”

آقای اکبری علاوه کرد: باورمندی به اسلام، بیگانه ستیزی، غیرت و شجاعت، عدالت خواهی و آزادی در اندیشه انوری از دیگر شاخص های شخصیت اسلامی، سیاسی و نظامی او بود.

وی می گوید که آقای انوری نقش اساسی را در ۳۵ سال گذشته در تحولات سیاسی و نظامی کشور ایفا کرد که هیچ کسی او را انکار کرده نمی توانند.

به گفته آقای اکبری، سید حسین انوری در عرصه مقاومت علیه متجاوزین مستحکم، پایدار نترس و اثر گذار بود.

اودر ادامه گفت: انوری با عزم راسخ و فداکاری در مقابل ۱۵۰ هزارعسکر مسلح بیگانه ایستاد و در سخت ترین شرایط روز گار مقاومت اندک پایش را نلرزانید و استوار در مقابل دشمن جهاد کرد.

این نماینده مردم در شورای ملی گفت: ما سعی و تلاش جناب انوری را در فصل جدید حکومت مردم سالاری نا دیده گرفته نمی توانیم او در وزارت زارعت، ولایت های کابل و هرات و در شورای ملی نقش و بارز داشت.

سید حسین انوری در دهه حکومت مردم سالاری منحیث وزیر زراعت و مالداری، والی ولایت های کابل، هرات و نماینده مردم کابل در شورای ملی ایفای وظیفه کرده بود.

سترجنرال سید حسین انوری روز شنبه هفته جاری به دوش صد ها تن ازباشنده گان کابل از مسجد خاتم النبین تشیع و در تپه” اسکاد” واقع در افشار دارالامان کابل به خاک سپرده شد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن