تیتر یکجهان

جوبایدن رسماً رئیس جمهور امریکا شد

آرای هیئت‌های انتخاباتی (الکترال کالج) پس از آن که اعضای هر دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا اعتراض‌ها در مورد آرای پنسیلوانیا و آریزونا را رد کردند، تایید شد.

کنگره ایالات متحده آمریکا امروز (پنج‌شنبه، ۱۸ جدی) پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری این کشور را تایید کرد و آقای بایدن رسماً به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا معرفی شد.

آرای هیئت‌های انتخاباتی (الکترال کالج) پس از آن که اعضای هر دو مجلس نمایندگان و سنای آمریکا اعتراض‌ها در مورد آرای پنسیلوانیا و آریزونا را رد کردند، تایید شد.

قانون‌گذاران آمریکایی همچنان مسئولیت کامالا هریس را به عنوان معاون جو بایدن در دولت جدید این کشور تایید کردند.

این در حال است که هواداران دونالد ترامپ در اعتراض به تقلب در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شب گذشته برای چند ساعت ساختمان کنگره را تصرف کردند.

در نتیجه درگیری معترضان با نیرهای پولیس چهار تن کشته شد، اما سرانجام پس از چند ساعت اغتشاش، نیروهای امنیتی توانستند معترضان را به گونه کامل از ساختمان کنگره خارج کنند.

گفتنی است که تایید آرای الکترال کالج با از سرگیری کار کنگره در عصر روز چهارشنبه به وقت محلی پس از بیرون راندن معترضان از ساختمان کنگره دوباره از سر گرفته شد.

در این روز برای حفظ جان قانون‌گذاران و برگرداندن نظم و امنیت در کنگره، جلسه بررسی آرای الکترال کالج، به گونه موقت متوقف شد.

در همین حال، پس از تایید پیروزی جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از سوی کنگره، دونالد ترامپ نیز ضمن پذیرش این تصمیم اعلام کرد که این تصمیم نمایانگر پایان اولین مرحله از بهترین دوره در تاریخ ریاست جمهوری آمریکا است.

آقای ترامپ در بیانیه‌ای اعلام کرده است که هرچند با نتیجه این انتخابات کاملاً محالف است، اما در ۲۰ جنوری قدرت را به جو بایدن انتقال خواهد داد.

از سوی هم مایک پنس، معاون دونالد ترامپ و رئیس موقت مجلس سنای ایالات متحده آمریکا نیز پس از پایان شمارش آرای الکترال کالج، جو بایدن را به عنوان برنده انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد.

این دور انتخابات ریاست جمهوری آمریکا یکی از جنجالی‌ترین و پر حاشیه‌ترین انتخابات در ایالات متحده آمریکا بود که بارها ادعای تقلب گسترده از سوی مقامات بلندپایه این کشور، به ویژه رئیس‌جمهوری مطرح شد.

لینک کوتاه

https://www.roushd.news/r53p
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن