افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

حالا وقت امتیازخواهی نیست/ موضع‌گیری احساسی دشمن را تقویت می‌کند

رییس جمهور امروز در جریان مراسمی که به مناسبت تجلیل از هشتم ثور در ارگ ریاست جمهوری برگزار شده بود، خطاب به سیاسیون افغانستان‌ گفت که حالا وقت امتیازخواهی نیست.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور گفت: سیاسون ما باید بدانند که حالا وقت امتیازخواهی به خود نیست، بلکه وقت کار برای مردم و آوردن اصلاحات می باشد .

وی از فرد خاصی نام نبرد، اما گفت: «هر سخن ناسنجیده، هر موضعگیری احساسی، هر اقدام غیر مسئولانه، و هر تصرف متضاد با منافع ملی، به دشمنان ملت ما فرصت می دهد تا ابتکار عمل را در دست گرفته و اهداف شوم خود را پیاده کنند».

رییس جمهور در مورد پیروزی مجاهدین در برابر قشون سرخ شوروی گفت: قربانی مردم افغانستان فراموش شدنی نیست، قربانی های موجود بخشی از هزینه ای است که برای آزادی و رهایی می پردازیم.

رییس جمهور تصریح کرد: از چندین دهه است که تلاش برای به اسارت کشاندن ملت ما جریان دارد و برای این هدف توطئه صورت می گیرد.

وی گفت: دیگر آن وقت پایان یافته که یک گروه از طریق خونریزى و قتل به قدرت برسد .

رییس جمهور غنی خاطر نشان ساخت: ملت ما نه تنها دیروز، بلکه امروز نیز با ظالمان و دشمنان آشکار و پنهان افغانستان مصروف جهاد هستند و در راه دین و وطن قربانى میدهند.

وی علاوه کرد: همه ما، هم من و هم دیگر مسئولان دولتی، وظیفه داریم تا کاستی‌های موجود در ادارات و نهادهای دولتی خود را شناسایی کنیم، و همه اقدامات لازم را برای ادای بهتر وظایف نهادها و مسئولان امور روی دست بگیریم.

رییس جمهور گفت: با هر گونه کوتاهی و سهل انگاری در وظیفه، خصوصا در عرصه های دفاعی و امنیتی، با جدیت برخورد خواهیم کرد.

وی خاطر نشان ساخت: ما در جنگ تحمیلی قرار گرفتیم که ما را در برابر انتخاب تاریخ مهمی قرار داده است.

رییس جمهور ادامه داد: در یک طرف این جنگ کسانی قرار دارند که ویرانگری و کشتار را هم وسیله می دانند و هم هدف، هم تاکتیک و هم استراتیژی، هم آن را به سیاست پیوند داده اند و هم به عقیده؛ و در طرف دیگر این نبرد ملتی قرار گرفته است که می خواهد از زیر بار جنگ ها و آوارگی ها کمر راست کند، به رنج ها و محرومیت ها پایان بدهد و به آرامش و آسایشی که حق آن است؛ دست پیدا کند.

رییس جمهور تاکید کرد: ما در پی ویرانی و تباهی کسی نیستیم، سربازان ما بخاطر تجاوز و وحشیگری نمی جنگند.

وی گفت: ملت ما آرزوی بربادی دیگران را در سر نمی پروراند و فرهنگ و مدنیت اسلامی ما خواستگاه افراطیت و تروریسم و وحشیگری نیست.

به گفته وی، داعیۀ ملت ما زندگی شرافتمندانه، صلح عزتمندانه، و امنیت سرتاسری است که در نظر شرع و عرف و عقل و اخلاق و قانون، یک داعیۀ برحق است.

رییس جمهور غنی ابراز داشت: ما تنها در شرایطی آسیب پذیر هستیم که صفوف درونی ما شکاف بردارد و وحدت داخلی ما متزلزل شود، اعتماد فی مابین ما سستی بپذیرد و زمزمه های ناخوشایند اختلافات قومی، سمتی، زبانی، مذهبی، و گروهی گوش جامعه و مردم ما را بیازارد.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن