اخبار کوتاهجهان

حالت اضطرار ناشی از سیل، برف و طوفان در امریکا

 

 

 

شماری از رسانه‌های امریکایی گزارش داده اند که بارش برف و توفان همچنان در شماری از شهرهای این کشور و به ویژه در نیویارک همچنان ادامه دارد.

به گزارش رشد، پولیس پُل‌ها، تونل‌ها و شماری از شاهراه‌ها را بر روی رفت و آمد مسدود کرده و نیویارک به عنوان بزرگترین شهر امریکا، به سکون کامل فرور رفته است.

به نقل از بی‌بی‌سی، از شهر نیوجرسی در نزدیکی نیویارک نیز گزارش‌ها حاکی است که موج‌های بزرگ شماری از مناطق ساحلی این شهر را زیر سیل برده است.

صدها هزار نفر در ویرجینای غربی بدون برق مانده‌اند و شمار کشته شدگان از زمان آغاز توفان و برف به ۱۱نفر رسیده است.

واشنگتن، پایتخت امریکا نیز در چندین سال گذشته شاهد چنین برف‌باری نبوده و مردم این شهر برای ذخیره کردن مواد خوراکی، به فروشگاه‌ها یورش برده اند.

رویدادهای طبیعی در شرق امریکا، بخش وسیعی از این کشور را که دستکم ۲۵ درصد جمعیت کل این کشور را تشکیل می‌‎دهد فلج کرده و نگرانی‌های شدید را نیز در پی داشته است.

در برخی نقاط ارتفاع برف از ۷۱سانتی‌متر هم گذشت. این در حالی است که کارشناسان می‌گویند برف و توفان دست کم تا نیمه شب شنبه (سوم دلو) همچنان ادامه خواهد داشت.

با گسترش دامنه توفان به ۲۰ایالت در شرق امریکا، بیش از ۸۵میلیون نفر ساکنان این مناطق متاثر از این پدیده جوی زمستانی شده‌اند.

در آخرین بار شهر واشنگتن در سال ۱۹۲۲شاهد بارش سنگین برف بود که ارتفاع آن به ۷۲سانتیمتر می‌رسید.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن