افغانستانبرگزیده های سایتتحلیلتیتر یک

حامد کرزی از قضیه اصلی تیر خود را می آورد

حامد کرزی رئیس جمهور پیشین کشور در واکنش به پرتاپ بزرگترین بمب غیراتمی آمریکا به افغانستان گفت: این جنگ علیه ترور نیست و ما آمریکا را متوقف کنیم.

به گزارش خبرگزاری رشد، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد که در عملیاتی علیه داعش در افغانستان، بزرگترین بمب غیراتمی خود را به کار برده است.

این بمب، که به آن لقب «مادر تمام بمب‌ها» داده‌اند، به گفته پنتاگون برای تخریب غارها و تونل‌هایی استفاده شده است که نیروهای داعش در آنها پنهان شده بودند. این بمب حاوی ۱۱ تن تی‌ان‌تی است و در سال ۲۰۰۳ آزمایش‌ شد.

« حامد کرزی» رئیس جمهور پیشین کشور در صفحه توییتر خود با اشاره به کاربرد بزرگترین بمب غیر اتمی آمریکا در افغانستان، این اقدام را به شدت محکوم کرد و از افغانستانی ها خواست تا جلوی آمریکا را بگیرند.

وی اقدام آمریکا در پرتاپ بزرگترین بمب غیر اتمی جهان مشهور به «مادر بمب‌ها» را به شدت محکوم کرد و نوشت: این جنگ علیه ترور نیست؛ سوء استفاده از کشور ما برای آزمایش تسلیحات جدید و خطرناک است.

کرزی در ادامه نوشت: ما افغانستانی‌ها باید آمریکا را متوقف کنیم.

همچنین دفتر حامد کرزی با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس جمهور پیشین افغانستان این حمله را جنگ علیه تروریسم نمی‌داند بلکه آن بهانه‌ای براى استفاده از خاک افغانستان بعنوان آزمایشگاه تسلیحات جدید کشتار جمعی آمریکا است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن