افغانستانبرگزیده های سایت

حزب اسلامی حکمیتار در یک قدمی صلح با حکومت

مسئولان شورای عالی صلح از نزدیک شدن روی توافق صلح با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکتمیار خبر داده و اعلام کرده اند، در اکثر مسایل اختلاف میان دو طرف پیشرفت صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ مسئولان شورای عالی صلح از نزدیک شدن روی توافق صلح با حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکتمیار خبر داده و اعلام کرده اند، در اکثر مسایل اختلاف میان دو طرف پیشرفت صورت گرفته است.

به گفته آنان، در حال حاضر موضوعات مورد اختلاف با حزب اسلامی زیاد جنجالی نیست و امیدواریم امروز پنج شنبه در نشست با نمایندگان این حزب، به یک توافق دست یابیم.

عبدالخبیر اوچقون، معاون شورای عالی صلح می‌گوید که موضوعات توافق شده با حزب اسلامی به زودی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.

به گفته وی، اختلاف دولت افغانستان و حزب اسلامی به حدی نیست که باعث بن بست مذاکرات صلح شود.

نخستین مذاکرات مستقیم صلح میان شورای عالی صلح افغانستان و هیأت حزب اسلامی به رهبری محمد امین کریم ماه گذشته در کابل برگزار شد.

هرچند جزئیات دقیق از این مذاکرات ارائه نشد، اما پس از آن گزارش‌ شد، حزب اسلامی خواهان چند وزارت و حذف نام حکمتیار از لیست سیاه امریکا شده است.

بر اساس گزارش‌ها، حزب اسلامی از شورای عالی صلح تقاضا نموده تا از امریکا و سازمان ملل بخواهد این حزب را از فهرست سیاه خود خارج کند.

در همین حال، معاون شورای عالی صلح گفته، جامعه جهانی به بعضی از تقاضاهای مخالفان مسلح دولت که به دست‌آوردهای ۱۵ سال گذشته صدمه نمی‌زند، مدارا کنند.

حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار از مخالفان مسلح دولت است که افراد این حزب در پانزده سال گذشته در مواردی با نیروهای امنیتی کشور جنگیده‌اند.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن