افغانستانبرگزیده های سایتتیتر یک

حزب جمعیت بر انتخابات و نقش مردم در تعیین سرنوشت سیاسی کشور تأکید کرده است

جمعیت اسلامی «به رهبری عطامحمد نور» در بیانیه‌ی به مناسبت ۲۶ دلو، روز خروج نیروهای اتحاد جماهیر شوروی سابق از افغانستان، به تحول‌های جاری افغانستان واکنش نشان داده و گفته است که سقوط نظام افغانستان در‌ آخرین مورد نیز یکی از روی‌دادهای تلخ و ناگواری است که افغانستان را پس از سال‌ها تلاش برای پیش‌رفت، سال‌ها به عقب بُرد.

در این بیانیه آمده است که جمعیت اسلامی بر داشتن نظام سیاسی مشروع مبتنی بر اراده‌ی واقعی مردم تأکید می‌کند.

جمعیت اسلامی شاخه‌ی عطامحمد نور افزوده است، نظامی باید در افغانستان حاکم باشد که بتواند از مشروعیت مردمی و تمثیل اراده‌ی همه قشرهای ملت نماینده‌گی کند و همه مردم افغانستان حضور خود را در آن احساس کنند و از حقوق خود در سایر عرصه‌ها بهره‌مند شوند.

حزب جمعیت اسلامی خواستار شکل‌گیری نظام فراگیر، ملی، مردم سالار و در برگیرنده‌ی حضور همه‌ی قشرهای و به‌ویژه زنان است.

این حزب بر انتخابات و نقش مردم در تعیین سرنوشت سیاسی شان تأکید کرده است.

در بیانیه آمده است که طالبان هیچ‌گونه اعتقادی به حقوق شهروندی، عدالت اجتماعی و مشارکت مردم در تعیین سرنوشت سیاسی شان ندارند و ادامه‌ی حاکمیت طالبان به نفع افغانستان، منطقه و جهان نیست.

جمعیت اسلامی شاخه‌ی نور نگاشته است که در صورت عدم قطع رابطه طالبان با شبکه‌های هراس‌افگنی، افغانستان یک‌بار دیگر به لانه‌ی امن هراس‌افگنان مبدل خواهد شد.

جمعیت اسلامی در این بیانیه، اقدام اخیر جو بایدن،‌ رییس‌جمهور ایالات متحده‌ی امریکا در مورد پشتوانه‌‌ی مالی افغانستان را غیرعادلانه و برخلاف منافع ملی افغانستان دانسته و افزوده است که امریکا باید در مورد این تصمیم تجدید نظر کند.

این حزب هم‌چنین خواهان آزادی تمام کسانی شده است که در بند طالبان هستند.

لینک کوتاه
برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن