اخبار کوتاهافغانستانبازسازیمصاحبه

حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان در زمان بازسازی نقش کلیدی ایفا کرد

 

 

حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان همیشه گفتمان دینی و ملی را به عنوان یک راهکار اساسی برای رفع چالش ها دانسته و برای محو اختلافات میان احزاب سیاسی، گروه ها و توده عموم مردم نقش کلیدی بازی نموده و بر یک افغانستان مقتدر تاکید دارد.

استاد ابوالحسین یاسر سرپرست حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان با بیان این مطلب تاکید کرد: صلح، صفا و همگرایی بین اقوام افغانستان خواست اصلی حزب حرکت می باشد.

وی در گفتگو با خبرگزاری رشد، با بیان اینکه مبنای حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان گفتمان ملی و دینی بوده و است تصریح کرد: “حزب حرکت هیچ گاه تفکر قومی، سمتی و مذهبی نداشته و ندارد”.

استاد ابوالحسین یاسیر نقش حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان در دوران جهاد و بازسازی را مهم توصیف کرده و گفت: حزب حرکت مقابل کمونیست ها در خط اول مبارزه قرار داشت و برای پیروزی مجاهدین تلاش کرد.

وی در ادامه افزود: حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان در سراسر کشور مراکز نظامی داشت و شب روز برای پیروزی انقلاب اسلامی تلاش می کرد.

سرپرست حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان گفت: در زمان بازسازی و نوسازی حزب حرکت اسلامی نقش کلیدی ایفا می کرد و در فعالیت های فرهنگی نیز ازهیچ تلاش دریغ نکرده است.

استاد یاسر خاطر نشان ساخت: حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان هرگونه رفتار که منافع علیا کشور را بر منافع شخصی کسی ترجیع دهد، مردود می داند.

گفته های سرپرست این جریان سیاسی در حالی مطرح می شود، که گفته شده اساس اختلافات اخیر سران حکومت اسلامی افغانستان بر سر منافع شخصی بوجود آمده بود.

استاد یاسر در پاسخ به این پرسش که (مقصر اصلی اختلافات میان سران حکومت کیست؟) گفت: “تاریخ و مردم افغانستان در قبال اختلافات سران حکومت قضاوت خود را خواهند داشت”.

وی با بیان اینکه سران حکومت وحدت ملی باید مسوولانه در قبال سرنوشت مردم افغانستان تصمیم بگیرند، گفت: سران حکومت با در نظر داشت منافع علیا کشور باید با هم گفتگو کرده و برای رفع چالش‌های موجود راهکاراساسی پیدا کنند.

سرپرست حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان در پاسخ به این پرسش که (آیا با وضعیت جاری سیاسی سران حکومت می توانند در نشست بروکسل توجه جامعه جهانی را جلب کنند یا خیر؟) گفت: سران حکومت باید ممثل واقعی اراده مردم در نشست بروکسل باشند.

وی می گوید که اگر سران حکومت با برنامه واضع به نشست بروکسل حاضر نشوند؛ در قبال خون شهدا و مردم داغ دیده افغانستان و همچنان در مقابل افکارعمومی جامعه جهانی مسوول خواهند بود.

ابوالحسین یاسیر فرزند محمدعالم از قریه چهاردهی کابل است. وی تحصیلات ثانوی را در لیسه میخانیک کابل به سر رساند و از آنجا وارد دانشگاه پولی‌تخنیک کابل شد که به اثر نا ملایمات روزگار نتوانست تحصیلات اش را به آخر برساند.

او در زمان حکومت کمونیست گرفتار و مدتی راوی زندان شد و بعد از پیروزی مجاهدین وارد دانشکده حقوق دانشگاه کابل شد که باز هم نتوانست تحصیلات اش را در رشته حقوق به اتمام برساند.

ابوالحسین یاسر در عصر جدید مردم سالاری که زمینه تحصیلات عالی برای همه مساعد شد؛ وی از رشته اقتصاد یکی از دانشگاه‌های کابل فراغ گردید.

او پس از کسب عضویت در حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان در سال ۱۳۵۹ تحت رهبری سید حسین انوری؛ در سمت های مسوول سازماندهی عموی حزب، معاون ریاست نظامی حزب، رئیس سازمان اطلاعات حزب و اخیرآ هم به عنوان معاون حزب حرکت اسلامی افغانستان ایفای وظیفه نموده است.

وی هدف از پیوستن به حزب حرکت اسلامی مردم افغانستان را معتدل بودن و فرا ملیتی بودن این حزب عنوان می کند.

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن